Arccal a pavilonok felé!
Mármint idén, elnézést.
Szóval van újság, megint, Vöriék elkapták drónnal a próbázó, gyseves új generációs Flirtöt. Ez a címlap is. Időközben vannak új infóink is a soproni zöld-sárgákról, kiegészítik az Indóházban olvashatókat, ezeket hamarosan közreadjuk. (Hogy ne fessen hülyén ez a mondat mondjuk november második hetében, mert ez az ajánló akkor is szem előtt lesz, október elejéről beszélünk.) Ötödik részénél tart Móricz Zsigmond a masinisztákkal megtörtént hátországi eseteket felelevenítő sorozata, decemberben még biztos lesz egy írása, aztán majd kitalálunk valami új tematikát, hogy a ritka jótollú, ma már nyugdíjas vezér továbbra is megoszthassa a tisztelt nagyérdeművel a gondolatait. A vonalbejárások szakértője, Szána Iván ezúttal a Polgárnál tervezett vasúti híd és a hozzá kapcsolódó vasútvonalak hamvába holt ötletét vetette papírra. Tartalmasan illusztrált, informatív képalákkal ellátott összeállítás az Azok a hetvenes évek? Sokan vagyunk Indóház olvasók, akiknek még van élő emlékünk erről a korról, és gondolatban szívesen is időzünk el ezekkel az emlékekkel.
Tevan Imre számos aspektusból vizsgálja meg a vasútvillamos kérdését, mellesleg megemlítve, hogy a rendszer a kisforgalmú mellékvonalat megmentője lehet, a cím is árulkodó: Éljen a Pécs–Nyíregyháza tram-train! Lehet a megállapításokkal vitatkozni, de az írás (amiben előfordul a kifejező „szabadjára engedett fantázia” szóösszetétel) roppant elgondolkodtató.
És persze Innotrans, a Messe Berlin megint rekordot könyvelhetett el, remélem, az Indóház hasábjain sikerült visszaadni valamit a vasútvásár idei lényegéből. Még mindig külföldi vasút, Abelovszky Tamás a Dolomitokban járt, gyönyörű helyeket fotózott az egykori világháborús vasút nyomvonalán.
Doktor Höllerhansl, vagyis Pokoljancsi pácienseinek köszönheti gúnynevét a stájerországi Flaskavasút, ami kisvasút, és ahol győri gyártású Mk48-as is vontat. Ekés András (Mobilissimus) a szokásos körültekintéssel analizálja Karlsruhe okos közlekedését, úgyis, mint városi vasút, kulcsszavak: nyitott, kreatív, együttműködő, határtalan, átjárhatóság, innováció.
Nagyot mentek a knittelfeldi, egyesületi klubasztal alkotói: 120 négyzetméter terepaszlat, 220 váltó (Fulgurex és Bemo, padló alatti váltóállító művekkel!), 280 jelző, és az ehhez kellő számú jármű. Prohászka Csaba járta körül az asztalt, felvételei rendkívül szemlétesek. A modellrovat bemutatja a Piko Knédlinyomóját (H0), TT építési nagyságban pedig a GYSEV Tillig-gyártású Z-kocsijai, továbbá a MÁV Es és ugyancsak a GYSEV Ky (de később ez is E sorozat) teherkocsijai van terítéken.
Az újságban relatíve sok a partneroldal, de addig örüljünk, amíg ez van, mert amíg ez van, addig Indóházat szerkesztek jó kedvvel.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!