Amikor a MÁV először érzett rá a reklámra

iho/vasút   ·   2020.08.16. 15:00
biztositas-biztonsag04

Negyedik és ötödik korszakos személykocsik gurultak le a tatabányai gyártósorról. Nem is akármilyenek! Az egyik hővédelmileg is kifogástalan.

Kétfajta személykocsival is hosszabbodhatnak a személyszállítást modellezők szerelvényei, a szó Börcs Lászlóé.

Biztosítás-biztonság!

„A nyolcvanas évek végén, azonban még a rendszerváltás előtt, a MÁV szakemberei felismerték, hogy hazánk frekventált vonalain futó vonatai, nemcsak a jegyeladásból hozhatnak bevételt a vasúttársaságnak. A különböző típusú személykocsik oldalfalára a Kádár-éra meghatározó vállalatai reklámokat festhettek fel.

A néhai Hungária Biztosító kocsija (fotó: Kadocsa Gyula)

A reklámos sorozatunk második járműve a Hungária Biztosító By-kocsija, amelynek oldalfalára valamennyi feliratot tamponáltuk. A modell az 1988-as állapotnak megfelelően lett elkészítve, ezért a negyedik, és ötödik korszakot modellezőknek is a gyűjteményük része lehet.

Fehér tetős

Az idei év ötödik havában megjelent fehér tetős BRy-kocsihoz készített By betétkocsival is jelentkezünk.

A nyolcvanas évek elején a MÁV szakemberei, még a HUNGAROCAMION állagában lévő vontatók fehér fülketetőjének mintájára, szinte valamennyi személykocsi tetejét világosra festették a hővédelem jegyében. Az impozáns, kontrasztos megjelenés évekig használatban volt, az új színterv megjelenéséig.

  • Katalógusszám: 29102, pályaszám: By 50 55 20-17 410-1, korszak: IV.-V.
  • Katalógusszám: 21450, pályaszám: By 50 55 20-17 332-7, korszak: IV.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Vasútmodell Kiemelt ajánlatok

Az előcsalogatott Mk49-es a friss Indóházban

T. H. F.   ·   2024.06.02. 08:00

Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.