Akiket a Bivaly füstje megcsapott
A XVI. évfolyam negyedik számában többek között olvashatnak az idei első retró hétvégéről (a másodikra már jóval a lapzárta után volt), a MÁV-Start korabeli időket idéző járműveinek (mozdonyok, személykocsik) visszaalakítási koncepciójáról és a további, hasonló elképzelésekről, az első, még a XIX. század elejéről származó magyar nyelvű vasútépítési szabályzatról. Tartalmas olvasmányt ígér az olasz csuklós villamos mozdonyokról és a dániai magánvasutakról összeállított tartalom, akárcsak Debrecen városának kötöttpályás közlekedését összefoglaló írás. Kemencéről a kisvasúti nap alkalmából tudósítottunk, a modellvasúti rovatból pedig kiderül, hogy megjöttek a MÁV-Start hosszú Schlierenjei, továbbá, hogy miért népszerű még mindig a Wascosa.
A tartalom
NAGYVASÚT
2 Hírek. Éledezik a 424 009-es Bivaly
11 Hódít a retró, és még nincs vége!
18 A körvasúti új megállóhely nevének nyomában
20 Az első magyar nyelvű vasútépítési szabályzat
24 A Mezőtúr–Túrkeve vasútvonal, a Kevi Julcsi
29 Mozaik
30 Partneroldal. Legvonatok, legfékek, 1. rész
32 Halberstadti személykocsik tárcsafékesítése, 1. rész
36 Olasz csuklós villamos mozdonyok
44 Partneroldal. Államvasúti fejlemények
46 Magánvasutak Dániában
KISVASÚT
54 Gyarapodik a Gyermekvasút ingó- és ingatlanvagyona
56 Lórévasút gróf Erdődi Rezső emődi uradalmán
57 Megújult a Zsuzsi Erdei Vasút
58 Húszéves a Kemencei Múzeumvasút
VÁROSI VASÚT
60 Debrecen villamosainak története
MODELLVASÚT
68 CKD tolatós dízel, ahogy Sonnebergben megálmodták
70 Megjöttek a MÁV hosszú Schlierenek!
72 A Heris lengyel kocsijai
75 A Wascosa mindig népszerű
76 DB tehervonati gőzös 1:120 méretarányban
KITÉRŐ
78 Lendületben a naptárklasszikus
79 A MÁV érdekszférájába tartozik a Volánbusz
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!