Akár 1,3 millió forintos havi bérrel csalogatja a Regiojet a mozdonyvezetőket

Korcsmáros Gábor   ·   2025.01.12. 12:00
RJcc

A toborzásért 3,2 millió forintnak megfelelő cseh korona jár.

Nem kattintásvadászat céljából adtuk ezt a címet a cikknek, és nem is áprilisi tréfa. Amit a Regiojet csinál, az egészen elképesztő: kétszázezer koronás toborzási jutalmat fizet, ha egy új munkavállaló beválik a magánvasút-társaságnál. A havi bér sem elhanyagolható mértékű, amit a Regiojet kínál az új mozdonyvezetőknek, bár igaz, hogy a felső határt három év problémamentes gyakorlat után érhetik el. 

Hatvanezertől nyolcvanezer cseh koronáig, azaz (jelenlegi árfolyamon) 984 ezer forinttól akár 1,3 millió forintig terjedő bruttó havi bért kínál a Regiojet a mozdonyvezetőknek. A Radim Jančura tulajdonában lévő magán vasúttársaság ugyanis 2024. december 15-e óta átvette a prágai agglomeráció Praha-Hostivař és Roztoky u Prahy közötti, S49-es jelölésű vasútvonalon a szolgáltatást, sőt 2025. április elsejétől átveszi az S61-es jelölésű Praha-Vršovice és Úvaly közötti vasútvonalon is a stafétát. 

Mivel mindinkább nagyobb problémát okoz mozdonyvezetőket beszerezni, ezért a Regiojet minden tőle telhetőt megtesz, még azt is garantálja, hogy az új munkavállalók személyes megbeszélésen vegyenek részt a vállalat vezetőjével, Radim Jančurával, akitől bármit megkérdezhetnek a magánvasút további terveivel kapcsolatosan. 

A Regiojet azt is elárulta, hogy a mozdonyvezetőiknek tizenégy-tizenöt napos turnusokban kell dolgozniuk, éjszakai műszak csak egy-egy alkalommal van ezalatt az időszak alatt, tehát egy hónapban ugyanennyi szabadnapot is kapnak a masiniszták. A Regiojet a belföldi járatokon kívül nemzetközi forgalomban is közlekedtet járatokat – Kassára, Pozsonyba vagy Budapestre is.   

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.