A Sajónál fulladt le a Búvár
A ZSSK szlovák személyszállító vasúttársaság Búvárja, a 750 300-as Sajólénártfalván (Lenartovce) mondta fel a szolgálatot a 812-es Sitno gyorsvonaton. A retrófestésben díszelgő zólyomi kedvenc segítségére a 751 125-ös Bardotka sietett. A ZSSK Cargo állományában lévő dízelmozdony Zólyomig vontatta a gyorsvonatot, innen tovább aztán már a menetrend szerinti cseh „Plehács” (242-es sorozat) vitte Pozsonyba.
A Bardotka becenévre hallgató dízelmozdonyokról elmondható, hogy megbízható és az egyik legjobb minőségű mozdonyok közé tartoznak mind a mai napig a cseh és szlovák pályákon. Az első két prototípust, a T 478.1001 és T 478.1002 pályaszámú mozdonyokat 1964-ben gyártották. A 751-es és 752-es sorozatú gépeket Csehországban és Szlovákiában is a teherszállításban használják rövidebb kiszolgáló vonatok élén, de olykor-olykor besegítenek a személyszállításban is. S hogy miért éppen Bardotka a nevük, azt talán a lenti kép is illusztrálja. Valóban a hatvanas évek divatja - a mellkas ruházat általi optikai kihegyesítése ragaszthatta rá a „bögyös” mozdonyra a ragadványnevet. A mozdonyvezetők szerint a Bardotkák túlságosan is hangosak, s a nyári forróságban elviselhetetlenül meleg tud lenni a vezetőálláson.
A Bardotkákról bővebben itt írtunk.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!