A részleges reptérnyitást is lefújták Katarban
Az utolsó pillanatban maradt el a 15 milliárd dolláros költséggel épülő dohai repülőtér megnyitása.
Mint korábban megírtuk, a hatalmas légikikötő, amely kezdetben évi harminc, majd teljes kiépítettségében 2020-tól évi 50 millió utas kiszolgálására lesz alkalmas, az eredeti tervek szerint már 2009-ben üzemelt volna, tavaly tavasszal pedig 2012. december 12-re tűzték ki az átadását.
Ez az alkalom is elmaradt, majd néhány héttel ezelőtt az a döntés született, hogy április elsejével tíz légitársaság költözteti át teljes forgalmát a mostani légikikötőtől négy kilométerre keletre épült újra. A Qatar csak később vonul át, mivel a csúszás oka épp azoknak az elegáns lounge-oknak a késése, amelyek a Qatar mint ötcsillagos társaság számára rendkívül fontosak.
A mostani hírek azonban másról szólnak: az ATW online egy helyi lapot idéz, amely szerint a katari civil hatóság nem engedélyezte az új Doha International, az NDI használatba vételét, mégpedig biztonsági okokból.
A pontos okot nem jelölték meg, de az AP hírügynökség arra emlékeztet, hogy tavaly Dohában kigyulladt egy bevásárlóközpont, a tűz 19 halálos áldozatot követelt, és azóta valamennyi közintézmény biztonsági rendszerét felülvizsgálja a hatóság.
Az ATW beszámolója szerint az első gépnek április elsején, helyi idő szerint éjjel fél egykor kellett volna leszállnia az új légikikötőben, de az alkalomra készülő újságírókat két órával korábban értesítették a halasztásról.
Mint emlékezetes, más légikikötők építése és átadása is hatalmasat késik, mégpedig ugyancsak biztonsági-tűzbiztonsági okoból: ezért nem sikerült tavaly megnyitni az új Berlin-Brandenburg repülőteret a német fővárosban, és a jelek szerint idén sem indul meg itt a forgalom.