A részleges reptérnyitást is lefújták Katarban

iho   ·   2013.04.03. 14:00
Hamad_International_Airport_cim

Az utolsó pillanatban maradt el a 15 milliárd dolláros költséggel épülő dohai repülőtér megnyitása.

Mint korábban megírtuk, a hatalmas légikikötő, amely kezdetben évi harminc, majd teljes kiépítettségében 2020-tól évi 50 millió utas kiszolgálására lesz alkalmas, az eredeti tervek szerint már 2009-ben üzemelt volna, tavaly tavasszal pedig 2012. december 12-re tűzték ki az átadását.

Ez az alkalom is elmaradt, majd néhány héttel ezelőtt az a döntés született, hogy április elsejével tíz légitársaság költözteti át teljes forgalmát a mostani légikikötőtől négy kilométerre keletre épült újra. A Qatar csak később vonul át, mivel a csúszás oka épp azoknak az elegáns lounge-oknak a késése, amelyek a Qatar mint ötcsillagos társaság számára rendkívül fontosak.

A Qatar hatalmas flottája továbbra is a szűkös régi reptérről kell, hogy üzemeljen

A mostani hírek azonban másról szólnak: az ATW online egy helyi lapot idéz, amely szerint a katari civil hatóság nem engedélyezte az új Doha International, az NDI használatba vételét, mégpedig biztonsági okokból.

A pontos okot nem jelölték meg, de az AP hírügynökség arra emlékeztet, hogy tavaly Dohában kigyulladt egy bevásárlóközpont, a tűz 19 halálos áldozatot követelt, és azóta valamennyi közintézmény biztonsági rendszerét felülvizsgálja a hatóság.

Ha megnyílik, a térség egyik legmodernebb légikikötője lesz, minőségi utaskiszolgálással

Az ATW beszámolója szerint az első gépnek április elsején, helyi idő szerint éjjel fél egykor kellett volna leszállnia az új légikikötőben, de az alkalomra készülő újságírókat két órával korábban értesítették a halasztásról.

Mint emlékezetes, más légikikötők építése és átadása is hatalmasat késik, mégpedig ugyancsak biztonsági-tűzbiztonsági okoból: ezért nem sikerült tavaly megnyitni az új Berlin-Brandenburg repülőteret a német fővárosban, és a jelek szerint idén sem indul meg itt a forgalom.

Kapcsolódó hírek