A reptér és az idegenforgalom várja az útvonalengedélyeket

iho/repülés   ·   2012.06.01. 19:00
cim

A Budapest Airport ugyan mindent megtesz azért, hogy a magyar idegenforgalmi szakma a lehető legkevésbé érezze meg a Malév-csőd negatív hatásait, de ezen a téren korlátozottak a repülőtér lehetőségei. Erről beszélt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége vezetőinek Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. Mint elmondta, a Budapest Airport rendkívül nehéz pénzügyi helyzetbe került a Malév-csőd okozta veszteségek miatt, ráadásul az idén kivetett repülőtéri telekadó 330 százalékra emelése csak tovább tetézte a terheket. Mindkét fél egyetértett abban, hogy további hathatós és gyors megoldást várnak a szaktárcától például kétoldalú légügyi egyezmények által szabályozott, jelentős idegenforgalmi bevételt ígérő útvonalakon, mint például az orosz, ukrán, izraeli és törökországi irányokban – adja hírül a repülőteret kezelő cég közleménye.

Ferihegy-2 madártávlatból, még a Malév korában <br>(fotók: Budapest Airport)

Kam Jandu bejelentette, hogy 2013-ban a Budapest Airport a Magyar Turizmus Zrt.-vel és a BTDM Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft.-vel közösen házigazdaként vesz részt a Routes Europe konferencia megrendezésében. A MUISZ képviselőivel abban is egyetértettek, hogy a Malév csődje miatt jelentősen romlottak a magyar főváros nemzetközi konferencia-rendezési esélyei, aminek hatásait az úgynevezett. MICE-turizmus még csak következő években érzi meg igazán.

Mind a MUISZ, mind a Budapest Airport szorgalmazza, hogy elsősorban Spanyolország, Nagy-Britannia, Franciaország, Németország és Skandinávia piacain lenne fontos a magyarországi konferencia-lehetőségek aktív marketingje, és azt is rendkívül fontosnak tartják, hogy az eddiginél jelentősebb összegek álljanak rendelkezésre külföldi turisztikai marketingtevékenységre.

A kiürült 1-es terminál

A több idegenforgalmi terület képviselői nevében Molnár Gabriella MUISZ-elnök és Dr. Simon András, a MUISZ közlekedési szakterületi érdekképviselője tett fel szakmai kérdéseket. Felvetésükre elhangzott, hogy a 2-es terminálon alkalmazott gyalogos ki- és beszállítás valóban eltér a korábbi repülőtéri rendszertől, azt a Ryanair kifejezett kérésére – a hatóságokkal egyetértésben – vezette a Budapest Airport, ez a módszer más légitársaságok számára is nyitott, ha kérik. A Budapest Airport az őszre egy könnyűszerkezetes, az időjárás viszontagságai ellen védő, fedett várócsarnok megépítését tervezi, ahol a gépek közelében várakozhatnak a beszállására váró utasok.

Ki fogja repülni az értékes unión kívüli vonalakat?

A Budapest Airport számításai szerint az átállás utáni reggel az augusztusi csúcsidőszak 85 százalékát elérő terheléssel működött a 2-es terminál.

Kapcsolódó hírek