A magányos óriás utánégetővel... Továbbindult!

iho   ·   2016.11.11. 16:15
an-225_cim

Maga a hajtómű feltehetően valóban nem égett, vagyis a probléma nem lehetett túlságosan súlyos, mert a világ legnagyobb repülőgépe végül szombaton ismét felszállt, és az eredeti útvonalhoz képest némi módosítással, de elindult Chile felé, nyilván rakterében a szállítandó rakománnyal. A Flightradar24 információi szerint Lipcséből az izlandi Reykjavíkon át a kanadai Goose Bay érintésével repült a texasi Houstonig, ahová vasárnap érkezett.

Korábban írtuk:

A Flightradar24 információja szerint a gép ma semmiképp nem száll fel, de a gépet üzemeltető Antonov azt állítja, hogy a késés nem hajtóműprobléma következménye. Más infók szerint a tervezett repülés másképp alakul, a rakományt két négyhajtóműves An-124-essel viszik Chilébe, mert állítólag egyben még a Mrijának is túl nehéz...

Néhány napja írtuk:

Lángokat lehetett látni a világ legnagyobb repülőgépének 2. számú hajtóművéből kicsapni vagy egy percen keresztül Lipcse repülőterén, leszállás után, gurulás közben.

(fotó: Twitter)

A gép a kijevi bázisa felől érkezett , hogy rakományt vegyen fel, amit aztán Keflavik, Washington Dulles és Miami érintésével Chilébe kell szállítania, Iquique-be. Onnan a gép még a tervek szerint Camopinasba repülne egy ugyancsak túlsúlyos/túlméretes szállítmányért, amit aztán Santiagóban rakna ki.

A kettes hajtómű a hat közül a bal középső, a lángcsóva miatt a reptéri tűzoltók is felvonultak a géphez, de nem kellett beavatkozniuk. A The Aviation Herald repülésbiztonsági szakportál egyik hozzászólója szerint feltehetően nem arról van szó, hogy effektíve égett volna a hajtómű, hanem valamilyen szivárgás miatt olaj vagy üzemanyag égett a hajtómű fúvókájában. (Egy másik hozzászóló ezt röviden úgy foglalta össze, hogy a kettes hajómű egy ideig utánégetővel ment...)

Hogy a géppel ezek után mi történik, a helyszínen javítják, vagy még üresen öt vagy négy hajtóművel hazarepül, arról egyelőre nincs hír.

Mint ezt többször megírtuk, a világ jelenleg legnagyobb merevszárnyú repülőgépe a négyhajtóműves An-124-es bázisán épült, eredeti feladata az volt, hogy a Buran űrrepülőgépet hordozza, de a program leállt, és a Mrija névre keresztelt szállítógépet  is félretették. 2000-ben hozták ismét repülőképessé, és 2009-ben modernizálták, 250 tonnányi hasznos teherrel képes felszállni, a raktér 43,3 méter hosszú, 6,4 méter széles és 4,4 méter magas, hátulról és elölről is rakodható a felnyitható orr-részen át.  Egyszer járt Budapesten. Második példányának befejezésére nemrég kötött szerződést az Antonov kínai partnerekkel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek