A kőkorszakból az űrkorszakba kell eljutni
Konferenciát rendeztek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer (Futár) fejlesztése a közösségi közlekedésben elnevezésű projektjéről. Az eseményen részt vett György István főpolgármester-helyettes is, aki kiemelte: a politika az elmúlt 22 évben képtelen volt megküzdeni a közlekedés megszervezésével és finanszírozásával. Ennek kényszerpályája volt a BKV korábbi hitelfelvétele, konszolidációja, majd újbóli hitelfelvétele. Hozzátette: a főváros szerint nagy forrásmennyiséget előteremtő intézkedés kell, ezért emelték volna az iparűzési adót 2-ről 3 százalékra.
A finanszírozási nehézségek miatt György István szerint nem lehet olyan szolgáltatási színvonalat létrehozni, amely vonzza a tömeget, pedig a közösségi közlekedésnek olyan attraktívnak kell lennie, hogy az emberek az autó helyett is ezt válasszák. Ezt azonban egy-két év alatt nem lehet megoldani, legalább négy-öt évre van szükség.A forráshiány miatt felmerült a teljesítmény csökkentése is a BKV-nál. Erről György István azt mondta, csak a csúcsidei csökkentésnek van elegendő hatása, de a BKV járművei éppen akkor a legzsúfoltabbak.
A buszkiszervezéssel kapcsolatban a főpolgármester-helyettes közölte: a BKV buszágazatából hitelképes vállalatot akarnak létrehozni, amely a teljes buszüzem 33 százalékát működtetné, a többit más vállalkozókkal oldanák meg. Erre azért is van szükség, mert a BKV 800 milliárdos belső eladósodottságát csak így tudják jelentősen csökkenteni, és a teljes buszpark négy-öt éven belül lecserélődhet. Hozzátette, hogy a modernebb buszok fenntartása is drágább lesz.