A kibocsátó légitársaság új óriásokat rendel
A Singapore, amely a 380-as bevezető légitársasága volt, ezúttal harmadszor rendelt a szuperjumbóból, amelyből 19 példány már a flottájában repül. Az A350 XWB-ből sem először rendel: a mostani hússzal együtt tehát egy összesen negyvengépes, európai gyártású, nagyrészt kompozitanyagból készült szélestörzsű flotta felállítását tervezik. Mivel az A 350-esek csak a Rolls Royce Trent XWB-vel rendelhetők, logikus, hogy a négyhajtóműves óriást is ennek a cégnek a Trent-900-asával szerelik majd fel.
A bejelentés alkalmából Goh Choon Phong, a SIA elnöke elmondta, hogy a légitársaság célja a modern, gazdaságosan üzemeltethető, alacsony átlagéletkorú flotta kiépítése, ami jól szolgálja növekedési és terjeszkedési terveit. Az sem mellékes a Singapore Airlines számára – tette hozzá –, hogy ezeket az európai gyártású, modern gépeket a legkorszerűbb kabinberendezésekkel szerelték fel, és az utasoknak az elérhető legteljesbb kényelmet nyújtják.
John Leahy, az Airbus ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke a maga részéről azt hangsúlyozta, hogy a világ egyik legjelentősebb légitársasága, a Singapore az A380-asokkal a legnagyobb kategóriában, a 350-esek megrendelésével pedig a közepes méretű szélestörzsűek osztályában hoz új minőséget.
A Singapore 2007-ben állította szolgálatba az első szuperjumbót, amely három komfortosztályon összesen 525 utast szállít 15700 km-es (8500 tengeri mérföldes) távolságra. Gazdaságosságán túl az A380-asnak különösen tágas és csendes az utaskabinja, és talán ennek is köszönhető, hogy az utasok is szívesen választják ezt a típust. Az A380-asra eddig 257 megrendelés érkezett 20 különböző légitársaságtól.
A jelentős részben kompozitanyagokból épülő kéthajtóműves A350 XWB (Xtra Wide-Body, vagyis különösen széles törzsű gép) első két példánya, a földi tesztgép és a repülő prototípus most készül az Airbus újonnan felavatott gyártócsarnokában. A Singapore választása a három változat közül a közepes nagyságú verzióra, a 900-asra esett, ez a típus mind a közepes, mind a hosszútávú vonalakon dolgozik majd a társaság színeiben.
A gépek leszállításának időpontja nem szerepel a közleményben, a gyártó az első A350-es forgalomba állítását 2014-re szeretné.
Az Airbus gépeiről szóló bejelentéssel egyidőben a Singapore azt is nyilvánosságra hozta, hogy a Boeing kompozitgépére érvényes, húszgépes 787-es negrendelését a társaság hosszú távú vonalakat üzemeltető diszkont-leányvállalata, a Scoot veszi át, de hogy melyik Dreamliner-verziót és melyik altípust melyik hajtóművel vásárolják meg, erről még nincs döntés.
Egy másik közlemény szerint a légitársaságtól az Airbus visszavásárol öt A340-es négyhajtóműves nagyhatótávolságú szélestörzsű utasszállítót, amelyek nyugdíjazása összefügg a flottafiatalítás politikájával. A 340-es gyártását maga az Airbus is leállította, mert a társaságok inkább vásárolnak kéthajtóműves gépeket ugyanazzal a kapcitással, ugyanolyna hosszú útvonalakra.