A hazatérő mozdony ünnepe
A gyönyörű tavaszi idő és a propaganda ellenére sem érkezett sok előzetes helyfoglalás a Mátravasútra visszatért Mk48 411 vontatta fotósvonatra – a képek láttán bánhatja, aki kihagyta! Kettős nosztalgiában lehetett része a Gyöngyösre érkezőknek április 13-án: mind a mátrafüredi, mind pedig a szalajkaházi vonalon egy olyan kocsit húzott a mozdony, amelyikkel talán még Sárospatakon is egy szerelvénybe sorozták.
Nem véletlen Sárospatak említése. A gép – sok más kisvasúti mozdonyhoz hasonlóan – körbejárta az ország 760 milliméter nyomtávú vonalait. A kisvasut.hu járműállományi táblázata szerint a 18/1960 gyári számon, Győrben készült mozdony az év szeptemberében a hegyközi-bodrogközi vasúton kezdte a pályafutását Mk48 2005 pályaszámmal. Fél évvel később Budapest, az Úttörővasút, majd nem sokkal később Oroszlány volt a következő állomáshely. Utána ismét Sárospatak következett, a zemplénagárdi vonal 1977-es bezárásáig. Gyöngyösre először 1977. április 13-án állomásították (az évforduló, bár nem kerek, volt az apropója a mostani fotósmenetnek is), itt egészen 2005-ig szolgált – mostani, Mk48 411-es számát is ekkor kapta. Hét évig tartó szilvásváradi kiküldetés után, kívül-belül megújulva tért vissza a Mátravasútra a lassacskán veteránnak számító mozdony.