A Boeing a 757-esek pótlását tervezi
A Boeing vezérigazgatója megerősítette: az amerikai gyártó azon dolgozik, hogy betöltse az űrt, amit a leállított 757-esek hagytak a piacon.
A keskenytörzsű, de a 737-eseknél hosszabb típusból az utolsó példányt, 23 évnyi gyártás után 2005-ben adták át, viszont a meglévő 757-eseket az amerikai légitársaságok egyáltalán nem csak rövid és közepes hosszúságú vonalakon használták, sőt használják most is: ma is járnak ilyen típusú gépek a transzatlanti vonalakon, tehát az USA keleti partja és Európa között, a gépből most is ezernél több példány repül.
A 757-eseket azonban gazdaságossági okokból egyre több légitársaság cserélte le vagy az Airbus 320-as, vagy a Boeing 737-es család leghosszabb törzsű tagjaira. A Boeing ráadásul a 737-900-ashoz kialakított egy kifejezetten ilyen nagy távolságot berepülő változatot, a 737-900ER-t.
Jim McNerney Boeing-vezér szavaiból az derül ki, hogy az amerikai gyártó hasonló megoldással próbálkozik, vagyis a 737-esek következő, Max családjának továbbfejlesztésével készül piacra dobni interkontinentális, de keskenytörzsű utasszállítókat. A cél végső soron az, hogy kitöltsék a piaci rést, ami a 737-esek eddigi legnagyobb, és a 787-es Dreamliner legkisebb változata között létezik.
A Boeing törekvéseit feltehetően az is erősíti, illetve igazolja, hogy nemrég a US Airways egyik vezetője amiatt panaszkodott, hogy az általuk favorizált keskenytörzsű, az A320-as neo-változatát az európai gyártó nem tudja akkora hatótávolsággal kínálni, hogy azzal Philadelphiából Európába, illetve Phoenixből Honoluluba repülhessen a társaság. Nyilván olyan járatokról van szó, amelyeket szélestörzsű gépekkel könnyű lenne teljesíteni, de a szélestörzsűek kapacitásához képest kevesebb ülésre lenne szükség.
McNerney egyébként ismét megerősítette, hogy a Boeing Max-programja sínen van, és jövőre véglegesítik az új család terveit.