A befejezéshez közeledik az IC+ kocsik tesztje
Az első nyugati vendégeskedésre még júliusban került sor: Európa legnagyobb szélcsatornájában tesztelték az első elkészült kocsit. A szeptember végén kezdődött próbaüzemek súlypontvizsgálatot, zajmérést, a vonó- és ütközőkészülékek együttműködését, kocsiszekrényvizsgálatokat (dőlési együttható, torziós merevség) végeznek, ezen kívül aerodinamikai, futásdinamikai és féktechnikai mérések szerepelnek a repertoárban. A kocsikat 220 kilométer per órás sebességgel vontatják. ez a feltétele a folyamatos, akár kétszázas tempójú közlekedésnek. Az ausztriai vizsgálatok december közepén fejeződnek be, a kocsik hazatérnek Szolnokra, hogy egy ellenőrzés után Svájcba utazhassanak az utolsó, külső zajmérési vizsgálatra.
A mérések eredményéről a Notified Body szervezet állít ki tanúsítványt, a végleges típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság állítja ki. Az IC+ kocsik várhatóan 2014 második félévében állhatnak menetrend szerinti forgalomba, a sorozatgyártás megkezdéséről is ezután dönthetnek.
A légkondicionált, audiovizuális utastájékoztató berendezéssel, wifi-kapcsolattal, belső videófelügyeleti rendszerrel is felszerelt kocsik elkészítésének teljes költsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez az Európai Unió 462 millióval járult hozzá. Az ötáramnemű energiaellátó rendszer és a 200 kilométer per órás engedélyezett legnagyobb sebesség miatt főleg a Németországba közlekedő eurocity vonatokban kaphatnak helyet.
Az IC+ kocsik ausztriai próbáiról hamarosan részletes cikkel jelentkezünk.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!