8,8 millió euró kilométerenként

Molnár András   ·   2012.02.14. 13:00
FCC_lil

A román vasúttársaság (CFR) a Piski (Simeria)–Brassó (Braşov) vonal Segesvár (Sighişoara)–Ecel (Aţel) szakaszára kért ajánlatokat, és a Madrid–Barcelona központú Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) bizonyult a legjobbnak. A győztes a saját leányvállalatával, az Alpine-nal, valamint az Azvi építkezési vállalattal közösen alapított konzorcium keretein belül végzi el a munkálatokat.

Segesvár állomás látképe<br>(Tevan Imre felvételei)

A felújítást követően Segesvár és Ecel között a személyvonatok 160, a tehervonatok 120 kilométer per órás sebességet érhetnek majd el. A másfél évig tartó folyamat során mintegy 9 kilométernyi kitérőt is megépítenek, valamint újraterveznek két állomást és egy megállóhelyet. Emellett az Alpine és az Azvi egy 125 méteres nyílású viaduktot, valamint összesen 1370 méter alagutat is megépít. Mindezek mellett szinte már csak mellékes, hogy a szerződés az elektromos hálózat európai szabványoknak megfelelő felújítását, valamint a meglévő állomásokon végzendő munkálatokat is magában foglalja.

Érkezik a Dacia Segesvárra. A 160-ra kiépített pálya a nemzetközi vonatoknak kedvez igazán

Az FCC az elmúlt évtizedben komoly terjeszkedésbe kezdett Kelet-Európában, bár eddig leginkább felüljárók és hidak formájában tette le a névjegyét. Térségünkben a vasútépítés területén nehéz kiemelkedőt alkotni, így ez a szerződés komoly kihívás lesz a spanyol cég számára.

Kapcsolódó hírek