787-esek Ferihegyen, három is!
A modern, kompozitépítésű szélestörzsű Boeing 787-es menetrend szerint csak akkor járt Budapesten, amikor a LOT a maga első két gépével rövid próbautakon gyakoroltatta a légi és földi személyzeteket az új típuson. Tavaly májusban a Qatar egy 787-ese kényszerült nálunk kisebb műszaki hiba miatt landolni.
Csütörtökön késő délután az Air India London–Mumbai AI-130-as járata Belgrádon túl 390-es repülési szinten hajtóműhibát észlelt, és visszafordult, majd este fél hat után nem sokkal simán landolt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér31-es jobb pályáján, közösségi oldalon megszólaló szemtanúk szerint annyira simán, hogy a földről nemigen lehetett észlelni, hogy csak egy (GEnx) hajtóműve dolgozik.
Az Air India ezek után két másik gépét és landoltatta Budapesten, hogy felvegye a nálunk ragadt utasokat. Először éjjel egy körül Párizs felől (AI-142) majd Frankfurtból (AI-120) érkezett egy-egy 787-es, ezek vették fel, és vitték tovább az utasokat. Mindkét gép eredeti úti célja Delhi volt, összefoglalónk írásakor még egyik sem érkezett meg Delhibe, tehát nem tudni, hogy ezek a gépek viszik-e tovább az utasokat Mumbaiba, vagy más megoldást keres a légitársaság.
A légitársaság honlapja szerint az Air India jelenleg tizenegy saját és hét lízingelt 787-est üzemeltet. Amint erről az iho/repülés többször beszámolt, ez volt az a Dreamliner-felhasználó, amely politikai kérdést csinált a repülőgép kezdeti üzemeltetési nehézségeiből és nyilvánosan követelt nagyösszegű kompenzációt a gyártótól a késedelmes átadások és a problémák miatti kimaradások után.
Egyébként az Air India kapta az első olyan példányt, amelyet már az új Boeing-gyárban, Dél-Karolinában szereltek össze 2012-ben.
A Budapesten parkoló 787-esnek ki kell cserélni a hajtóművét, ez annyit jelent, hogy a gép még legalább két napig vendégeskedik a repülőtéren.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!