5000 +R parkolót álmodott a BFK a budapesti agglomeráció vasútállomásaira
Háromezer P+R parkoló és a vasútállomásra kerékpárral érkezőknek minimum 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapest Fejlesztési Központ.
A tervről részletes Facebook-posztban számolt be Vitézy Dávid, a BFK első embere:
„A fővárosba vezető mind a 11 vasútvonal és az összes HÉV valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 település összesen 171 helyszínén vizsgáltuk meg, hogy mennyi a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most, és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom. Sok helyen a pillanatnyi férőhelyszám többszöröse is megtelne, ezt nemcsak az mutatja, hogy néhol korán reggel elfogynak a helyek, hanem az is, hogy a füvön vagy nem hivatalos parkolókban is otthagyják az autójukat az ingázók.”
Vitézy a posztjára adott egyik reakcióra azt felelte, „40–60 helyszínre koncentráljuk ezt” a P+R és B+R parkolót.
Vitézy Dávid azt is írja, „a P+R és B+R parkolók fejlesztése az agglomerációban nem csak az ingázók, de a budapestiek érdeke is, a belváros forgalomcsillapításának előfeltétele az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképesebbé tétele. Az egyik legfontosabb eszköz a módváltó utazások elősegítése, vagyis az, hogy a gépkocsit, kerékpárt a vasútállomáson lehessen hagyni. Még jobb persze, ha az utas autó helyett már a vonathoz is közösségi közlekedéssel jut el, a projektnek ezért része a buszfordulók, buszmegállók megtervezése is, ahol ezek hiányoznak.”
A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat értelmében (6972. oldal, ha keresnék) 2022. december 31-éig kell elkészíteni a fejlesztési stratégiát. Hogy ez megvalósulhasson a kormányhatározat
a feladatok ellátása érdekében a 2020. évben legfeljebb 797 millió 446 ezer 598 forint központi költségvetési támogatás biztosít a BFK-nak.
Vitézy Dávid arról is beszámol posztjában, hogy „az európai uniós forrásokból megvalósuló nagy elővárosi vasútfejlesztések megkezdése óta, az elmúlt 13 évben összesen 6470 P+R autóparkoló épült a vasútfejlesztési beruházások keretében az agglomerációban. Jelenleg folyik a Budapest–Hatvan és a Budapest–Pusztaszabolcs vonal rekonstrukciója. Ezen beruházások keretében is készülnek P+R, illetve B+R férőhelyek, az esztergomi vonal fejlesztésének utolsó ütemeként is dolgozunk a P+R kapacitás bővítésén, a fenti értékek és helyszínek ezeken a már megindult projekteken felül értendőek.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!