Zentai vonal: a darunak már van pályája
A közmondás szerint a jó munkához idő kell. Remélhetőleg ez hatványozottan lesz érvényes a Szabadka–Zenta vasútvonal felújítására. Emlékeztetőül: még április 1-jétől teljes vágányzár van érvényben, azzal a kis csavarral, hogy minden negyedik nap feloldják a vágányzárat, hogy az a néhány tehervonat, amely általában a nagykikindai MSK metanol- és ecetsavgyár üres vagy rakott tartálykocsijaiból áll, eldöcöghessen Nagykikinda és Szabadka között. A felújítás ténylegesen eddig csak most, májusban kezdődött el, holott több kilométernyi vágánymező, több ezer köbméter zúzottkő érkezett már Szabadkára. Az okokat nem ismerjük – kezdte összefoglalóját zentai tudósítónk.
A munkálatokat kivitelező, újvidéki székhelyű ZGOP vasútépítő vállalat három vagonnyi, beépítendő sínt szállított ki a vonal Szabadkáról induló szakaszára. Kérdésünkre az ott dolgozók elmondták, hogy a régi vágány felszedésére, tehát a tényleges munka a májusi ünnepek után kezdődött el.
Először a bontást és építést végző daru pályáját építették ki. Első lépésként egy munkagép elsimította az ágyazat szélét, majd erre ráemelték a kihordott síneket, ezeket hevederekkel egymáshoz rögzítették. Az ott dolgozók elmondták, miután elkészül egy bizonyos hosszúságú darupálya, remélhetőleg megkezdődik az érdemi munka is, vagyis beindul a régi vágányzat bontása.
Mellékesen a vasútvonal az idén ünnepli 130. születésnapját, tehát a vonal felújítása talán a legszebb születésnapi ajándék is lehetne egyben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!