Feljelentés az Ikarus EAG csuklós buszai ügyében
A feljelentésről a zoom.hu számolt be, őket idézzük mi is:
„A feljelentő szerint a buszok nem felelnek meg a jogszabályban meghatározott biztonsági és műszaki követelményeknek, így kimerítik a közúti veszélyeztetést, és a rendőrségnek meg kellene vizsgálnia, hogyan kaphatták meg egyáltalán az engedélyeket.”
Az igazán erős kijelentés most következik: „A típust a BKV állományából ismerő sofőrök szerint
a buszok jók, legalábbis ideális körülmények közt, egyenes úton.”Kiemelés tőlünk.
Január 28-án erről mi így írtunk:
„A majdani átvevő eddigi tapasztalatai alapján az M168d kifejezetten jól megy és meg is áll. Gond volt viszont a csuklónál (pontosítsunk: az átvevő szerint a probléma még fennáll, a tervező szerint már nem...). A kocsi 51 fok becsuklásnál leveszi a motor teljesítményét, elvész a nyomaték. Időközben azonban a beszállítóval közösen megtörténtek a beszabályozások. A BKV-nál azt vallják, ha a kisszériás gyártásból fakadó összes gyermekbetegségükkel egyetemben a Modulókat át lehet venni, ugyanúgy összerakják, beállítják azokat, mint ahogy a török gyártású Conectókkal is tették. Túlzásnak tartják viszont a 11 ezer köbcentis motort, mivel egy könnyű vázszerkezetbe épített, indokolatlanul erős erőforrás akár baleseti kockázat forrása is lehet – például a menetstabilitás elvesztése miatt. Egy gyenge motor adottságait vezetési rutinnal lehet kezelni, a hirtelen fellépő hatalmas erők azonban okozhatnak meglepetéseket. Erre is van válasza a BKV-nak: a motor ésszerű mértékű korlátozása.”
A zoom azt írja friss cikkében a feljelentés kapcsán, az „ismeretlen tettes ellen szól, közúti veszélyeztetés miatt, hivatkozva a KRESZ azon szakaszára, amely kimondja, hogy »a közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, amelynek műszaki-, biztonsági-, és környezetvédelmi jellemzői megfelelnek a jogszabályban meghatározott feltételeknek«. A feljelentő ugyanis – aki saját bevallása szerint nehézgépjármű üzemeltetéssel és vezetéssel foglalkozik – úgy véli, hogy a buszok konstrukcióhibásak, nem elég biztonságosak, ezért felmerül a gyanú, hogy vagy nem rendelkeznek a szükséges engedélyekkel, vagy ha igen, akkor azokat nem szabályosan kapták meg, és nem felelnek meg a jogszabályi követelményeknek.”
Érdeklődve várjuk a további fejleményeket!
Végül egy videót is a figyelmükbe ajánlunk, az április Busexpón készült, Reich Lajos, az egyedi akkor ügyvezetője beszél a járműről.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!