Új óriásgépek az orosz légierőnek

iho/repülés   ·   2012.06.20. 08:00
cim2

2014-től kezdve több mint száz új nehéz szállítógép hadrendbe állítását tervezi az orosz légierő – jelenti az ITAR-Tassz. A katonai szállítóalakulatok parancsnoka, Viktor Kacsalkin altábornagy szerint 2020-ig 41 Il-76MDM, 40 Il-76МD-90А és 25 Аn-124-es veszi át a főképp eléggé elavult eredeti Il-76-osokból álló szállítóflotta szerepét. Modernizálják a meglévő An-124-es Ruszlánokat is, ezekből az első 2015-ben áll szolgálatba, majd 2020-ig további tíz esik át az átépítésen. Kacsalkin szerint az orosz gépek tökéletesen megfelelnek az igényeknek, ezért nincs szó külföldi típusok beszerzéséről.

Az új IL-76-os változat a tavalyi moszkvai szalonon: jól áthatók a nagyobb kétáramúságú, új hajtóművek

Érdekes, hogy a nyilatkozatban nem esik szó a hosszú ideje fejlesztés alatt álló légcsavaros-gázturbinás An-70-esekről, amelyek gyártásáról és a teszterpülések újraindításáról pedig nemrég született meg az orosz-ukrán megállapodás. A Ruszlánokkal kapcsolatban pedig tavasszal Rogozin miniszterelnök-helyettes még úgy nyilatkozott, hogy a rájuk méretezett szállítási feladatokat polgári társaságoktól brelt An-124-esekkel akarják megoldani.

Vajon mi az orosz légierő hosszú távú terve a légcsavaros An-70-essel?

Mint arról korábban beszámoltunk, az Il-76-osok modernizált változata még Taskentben készült el, de Oroszországban fogják a gépet gyártani új hajtóművekkel, digitális „glass cockpit” pilótafülkével, új szárnnyal és megerősített futóművel. Mindez 50-ről hatvan tonnára emeli a hasznos terhet és erősen megnöveli a hatótávolságot is, miközben a gép üzemanyagfogyasztását 18 százalékkal csökkenti.

Az óriási Ruszlán ukrán polgári színekben Ferihegyen is megfordul

Kapcsolódó hírek