Új buszok, új jegyek júliustól

Istvánfi Péter   ·   2013.07.01. 15:30
00

Az utolsó ötven Mercedes Citaro is munkához látott. Kilenc újabb vonalon (7, 31, 33, 34, 67, 106, 139, 168E, 240E) mutatkoznak be a korszerű buszok, ezen felül további tizenhárom régebbi vonalon emelkedik a Citaróval kiadott fordák száma: 8, 11, 22, 22A, 30, 30A, 111, 112, 178, 196, 196A, 222, 230. Az új buszok által kiváltott régebbi kocsik átcsoportosításával pedig további vonalakon nő az alacsony padlós járatok mennyisége.

Forgalomba áll az utolsó ötven Mercedes Citaro is<br/>(fotó: BKK)

Hétfőn forgalomba álltak az első genfi Volvók is. A jelenleg honosítás és tesztelés alatt álló 25 busz első tíz elkészült példánya a cinkotai garázs felségterületén található csuklósvonalakon fordulhat elő.

A nagykörúti vágányfelújítás alatt a pótlóbuszokat a BKV adja, a vonalon a délpesti telephely csuklós Van Hooljaival utazhatunk. A nemrégiben csuklósított 5-ös vonalon pedig Óbuda Volvói tűnnek majd fel elsejétől.

Tovább bővül az elsőajtós-hálózat is, június utolsó napjaiban a 198-as járaton is életbe lépett az új rend. Július 6-ától a 98-as, 8-ától pedig a 98E járaton is csak az első ajtó vehető igénybe felszállásra.

Munkára Harcra Kész az első tíz genfi Volvo is<br/>(fotó: Molnár Dániel)

Júliustól a BKK egy új jegytípust is bevezet, az 5/30 elnevezésű jegy bérlet és napijegy is egyben. Harminc napon belül öt tetszőleges napon, 24 órányi korlátlan utazásra jogosít, az öt, külön megváltott 24 órás napijegynél azonban 45 százalékkal olcsóbb.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.