Szergej a tolatóson
Mióta elkészült a 46-os vonal felújítása az utoljára maradt Decs–Bátaszék szakaszon, a legnagyobb tengelyterhelésű mozdonyok is korlátozások nélkül járhatnak rajta. Ezt azóta többször ki is használták, hoztak erre praktikussági okokból szergejes gépmeneteket, a Floyd is egyre bátrabban tervez ezen az útvonalon a Baja–Rajka vonataival.
Mostanában Szekszárdon egy kicsit felélénkült a teherforgalom, a hetente egyszer, hétfőnként közlekedő kiszolgáló tehervonat rendre tíz-tíz vagont cserél be a rakodóvágányokon. Az Eas-kocsikba fát rakodnak, majd Bátaszéken át Dombóvár felé továbbítják. Ezek úgy tűnik, már elég nagy vonatok ahhoz, hogy az utóbbi években megszokott remot Dácsiák helyett a megérkezés biztosabb sikere érdekében végig Szergejjel közlekedjenek. A tíz rakott teherkocsi egy remot Dácsiának alapesetben nem nagy kihívás, de vegyük figyelembe az 50-es vonal szintkülönbségeit, amelyeken ha nedves a sín, akármelyik mozdony „elgondolkodhat” néha hegymenetben. Úgy tűnik tehát, hogy mostantól rendszeres vendég lesz a Szergej Szekszárdon, legalábbis amíg a forgalom kitart.
A remot dácsiás időszak előtt, amikor még több volt a feladás Bátaszéken is, heti háromszor járt Dombóvár és Bátaszék közt a tolatós tehervonat. Bátaszéken ekkor Kisdácsia, Bobó, majd 2007-től remot M47-es állomási tartalék szolgált. Ez a mozdony járt igény szerint Szekszárdra és Pörbölyre is, ha kellett, hetente háromszor is. Manapság a bátaszéki kiszolgáló tehervonat mozdonya hétfőnként Szekszárdra, szerdánként Pörbölyre megy dolgozni, ha épp nem mondják le a vonatát.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!