Szenzációs teherkocsik három korszakból is
Augusztusban három, illetve igazából négy remek tehervagonnal jelentkezett a tatabányai QuaBLAmodell.
Idegen a szárnyvonalakonA német birodalmi vasút egységes zárt teherkocsitípusát (G10), 1910–27 között 120 ezres dömpingmennyiségből gyártották. Ezekből sok száz maradt a második világháború eseményeinek következtében hazánk területén. A modell a Fleischmann cég típusazonos modelljének felhasználásával készült az eredeti járműnek megfelelően a Modell& Hobby Kft. megrendelésére, amely kereskedelmi forgalomba nem kerül.
A nyolcvanas évek kéttengelyes tartálykocsijaiA cégtulajdonos Börcs László 1996-ban Almásfüzítő állomás átépítésekor lett figyelmes a számára addig szokatlan alvázberendezésű kéttengelyes tartálykocsira amely zöld festéssel a Szentesi VHM Kft. színeiben pompázott. Először 2013. november 30-án jelentek meg a modellek. A tavalyi kiadás azonban nemcsak a sötétzöld kocsiból állt, hanem egy világoszöld gázolajos kocsit is adott.
A mostani két modell a hetvenes évekbe repít vissza az időben, amikor még a fekete sáv díszített szinte minden vasútintézeti tartálykocsit. Hosszas kutatással és vasútbarátok segítségével sikerült archív dokumentumok alapján kideríteni, mi volt az ürdingeniek régi pályaszáma, a pályaszámcsoport megmutatta az árunemet, és sorolhatnám a kutatás részleteit... A szentesi kocsi pályaszáma 44 55 707 1007-6, amely 20 55 708 0531-0, a jászkiséri kocsi pályaszáma 44 55 707 6108-7, amely előtte 20 55 705 0284-4 volt.
A ROCO típusazonos modelljét felhasználva készítették el kocsikat, a tartálytestre lefolyásgátlót helyeztek, a régi lámpatám helyét gittelték. Új elemként oldaltáblákat helyeztek fel. A mostani kiadású tartályok különlegesen érdekes formavilága kitűnően illeszkedik a negyedik korszakot modellezők gyűjteményébe.
Sógoréktól érkezettA tavaly november 16-án megjelent modellkiadás folytatásaként jelent meg a „fordított létrás” tartálykocsi. Ezerkilencszázötvenhatot írunk. A magyarországi vasúti járműgyártók kapacitását immár egy évtizede lefoglalta a Nagy Testvér jóvátételi igényként jelentkező csillapíthatatlan étvágya. A MÁV saját céljaira kénytelen volt az imperialista világszektorból teherkocsit vásárolni. Így szereztek be száz Rzf sorozatú, klasszikus ásványolaj-szállító teherkocsit.
A járművek a soproni hegyekből szabad szemmel látható, a háborús pusztítások után akkorra újjáépített alsó-ausztriai iparváros, Bécsújhely (Wiener Neustadt) gépgyárában készültek. A kocsik érdekessége, hogy a százas szériából néhányat fordított létraelrendezéssel állítottak forgalomba.
A modellen a lámpatámokat, és az eredeti létrahelyét begittelték. A tartálytest bal oldalára helyezték el a rézből maratott feljárólétrát. Szintén új elem a maratott fékállás is, amely minden részletében megegyezik az eredeti kivitelnek. A készítők felhívják a figyelmet, hogy a rézalkatrészek 0,2 milliméteres vastagságúak, ezért különösen finom bánásmódot igényelnek!
A tartálytest lefolyásgátlót kapott. A modellre felfestették a raksúlyváltót és a kézifék szabályzókarját.
Az Epoque V. korszak igényes gyűjtői számára a terepasztalon ez a modell igazi különlegessége lehet a hagyományos kivitelű tartálykocsik mellett.
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft. További részletekkel 30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen állnak rendelkezésükre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!