Szenet hord az AWT Dunaújvárosba
Az első szénvonat február ötödikén éjszaka indult el Rajkáról, Dunaújvárost a legrövidebb útvonalon, Komáromon, Székesfehérváron, Börgöndön és Pusztaszabolcson át érte el. Azóta két másik huszonnégy kocsis szerelvény is követte nagyjából azonos időfekvésben: az éjszakai üzemszünet után az 5-ös vonalra korán reggel tértek rá, majd még dél előtt megérkeztek Dunaújvárosba. Információink szerint a szénvonatok élén villamos mozdonyt is láthatunk majd, ezek természetesen Kelenföld felé közlekednek.
Az AWT és más vevők 753.7-es mozdonyait Caterpillar dízelmotorokkal (Caterpillar 3512 B DI-TA) és Siemens fődinamóval (1FC2 631-6B029T) újították fel 2001 és 2011 között. A Bo' Bo' tengelyelrendezésű gépek teljesítménye ezzel 1455kW lett, vonóerejük 202kN. A 72 tonnás mozdonyok legnagyobb engedélyezett sebessége óránként 100 kilométer. A nehéz tehervonatokhoz az AWT így is két gépet használ, az 5-ös vonali és a börgöndi emelkedőn szükség is van az erőre.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!