Superjet Indonéziának: teljes a bizalom
Indonéz vásárló vehette át az első Superjet S100-as utasszállítót: a Sky Aviation még ebben a hónapban átrepüli és forgalomba is állítja a gépet. Az átadás-átvételi procedúra 2012 utolsó napjaiban zárult az uljanovszki gyárban, ahol a regionális utasszállítók készülnek.
Az átadásra azután kerülhetett sor, hogy az indonéz légügyi hatóság megadta a légialkalmassági engedélyt a típusra, ezzel egyszersmind a maga módján is lezárta a Szuhoj májusi katasztrófájának ottani utóéletét. Mint arról többször beszámoltunk, az egyik gyári példány májusban egy bemutatórepülés során rossz látási viszonyok közepette hegynek ütközött: a nemrég lezárult vizsgálat egyértelművé tette, hogy a balesetért kizárólag a pilóták hibáztathatók, mert rosszul hajtották végre az irányítás utasításait és figyelmen kívül hagyták a földközelségjelző rendszerek figyelmeztetéseit. Vagyis magával a géppel nincsenek repülésbiztonsági problémák.
A mostani átadás-átvételi jegyzőkönyv pedig azt rögzíti, hogy a gépnek ezzel a példányával már nincsenek technikai, illetve teljesítményproblémák sem: legalábbis a dokumentumok állítják, hogy az S100-as teljesíti a megállapodott paramétereket. Ez pedig azért fontos fejlemény, mert a Superjetek első sorozata olyannyira nem hozta az ígért teljesítményt, hogy ősszel nyilvánosságra került: az Aeroflot a maga tíz gépét visszaadja a gyártónak és olyan új példányokat kap a helyükbe, amelyek már a légitársaság kívánalmai szerinti teljesítmény- és megbízhatósági mutatókat nyújtják.
A Szuhoj néhány hete egy jakutföldi légitársaságnak adott át egy példányt, amely teljesítette a szélsőséges sarkkörön túli időjárási és navigációs követelményeket és megkapta ehhez a kiegészítő légialkalmassági engedélyt.
A Sky Aviation 2010-ben dzsakartai központtal alakult légitársaság, egyelőre csak egy Cessna Caravannal és három légcsavaros Fokker 50-es géppel teljesít menetrend szerinti és charterjáratokat belföldön, a Superjetekből összesen tizenkettőt rendelt.