Stadler motorvonatokat vehet a GYSEV

Tevan Imre   ·   2012.01.03. 15:30
gtw00

GYSEV-közeli forrásokból úgy értesült az iho/vasút, hogy csak egy pályázó adott be ajánlatot a társaság motorvonat-közbeszerzésének első fordulójában. A Stadler Magyarországnál viszont hivatalosan is megerősítették, hogy ők indultak.

Mint ismeretes, a magyar-osztrák vasút a MÁV-tól több ütemben átvett, korszerűsített és villamosított Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonal személyforgalmához kíván vásárolni négy motorvonatot.

A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. már másodszor írt ki tendert EU-s finanszírozási támogatással a villamos motorvonatokra és húszéves alkatrészutánpótlásukra.

Tárgyalásos eljárásról van szó, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az egyetlen induló valószínűleg csak akkor nem nyer, ha a tárgyalás során nem sikerül megegyezni a feltételekről. Előre sok minden nincs ugyanis meghatározva, még a szállítandó motorvonatok férőhelye sem.

Így akár az is elképzelhető, hogy nem a MÁV-nál hatvan példányban sikeresen üzemelő Flirt, hanem a Magyarországon is jelen lévő svájci gyár által szintén kínált GTW motorvonat lesz a szerződés tárgya. Például akkor, ha a GYSEV-nek nincs szüksége mondjuk a Flirtök 160 kilométer per órás végsebességére, és a GTW-khez olcsóbban juthat hozzá.

MÁV-os Flirt a GYSEV-birodalom határán: a győri állomáson játszik a nap a perontető árnyékával a Delfin oldalán<br />(a szerző fotója)

A svájci Thurbo AG-nek szállított GTW<br />(fotó: Stadler)

Egy keskenynyomközű GTW-szerelvény a magas-tátrai elektricskán<br />(fotó: a szerző)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Új ebrendelet lépett életbe a vasúton

MÁV/iho   ·   2024.11.06. 11:00

Változnak, egyszerűbbé válnak a kutyák és gazdáik utazására vonatkozó szabályok a MÁV-csoportnál. Már mminden helyjegyes vonaton szállítható kis- és közepes termetű kutya zárt doboz nélkül, csupán póráz és szájkosár használata mellett.