Stadler motorvonatokat vehet a GYSEV
GYSEV-közeli forrásokból úgy értesült az iho/vasút, hogy csak egy pályázó adott be ajánlatot a társaság motorvonat-közbeszerzésének első fordulójában. A Stadler Magyarországnál viszont hivatalosan is megerősítették, hogy ők indultak.
Mint ismeretes, a magyar-osztrák vasút a MÁV-tól több ütemben átvett, korszerűsített és villamosított Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonal személyforgalmához kíván vásárolni négy motorvonatot.
A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. már másodszor írt ki tendert EU-s finanszírozási támogatással a villamos motorvonatokra és húszéves alkatrészutánpótlásukra.
Tárgyalásos eljárásról van szó, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az egyetlen induló valószínűleg csak akkor nem nyer, ha a tárgyalás során nem sikerül megegyezni a feltételekről. Előre sok minden nincs ugyanis meghatározva, még a szállítandó motorvonatok férőhelye sem.
Így akár az is elképzelhető, hogy nem a MÁV-nál hatvan példányban sikeresen üzemelő Flirt, hanem a Magyarországon is jelen lévő svájci gyár által szintén kínált GTW motorvonat lesz a szerződés tárgya. Például akkor, ha a GYSEV-nek nincs szüksége mondjuk a Flirtök 160 kilométer per órás végsebességére, és a GTW-khez olcsóbban juthat hozzá.