Négy motorvonatot vesz a GYSEV
Megjelent az az európai uniós ajánlati felhívás, amelynek keretében a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. szeretne négy villamos motorvonatot vásárolni tárgyalásos közbeszerzéssel.
A kiírás egyáramnemű (a Magyarországon, illetve a GYSEV vonalain használatos ipari frekvenciás) szerelvényekre és 20 éves alkatrész-utánpótlásra szól. Különösebb feltételt nem támasztanak a pályázóknak, ám fontos a referencia.
A szerződés aláírásától számítva legkésőbb két évvel kell leszállítani az utolsó motorvonatot. Érdekes módon ebben a szakaszban nincs még meghatározva, hogy mekkora járműveket igényel a GYSEV, bár a pontozásban némileg (2,7 százaléknyit) számít ez: a pontozáskor az összesen 185 súlyszámból 5 az ülőhelyszámra esik.
A legnagyobb (48,6 százalékos) súlya (90/185 súlyszám) az árnak lesz, az előre becsült ár áfa nélkül hatmilliárd forint. Fontos értékelési szempont még az energiafogyasztás (21,6 százalékos): 20 a súlyszáma az energiafelhasználásnak és külön ugyanennyi a visszatáplálásnak fékezéskor. Nem követelmény az alacsony padló, csak pluszpontok járnak erre, súlyszáma: 10.
A magyar–osztrák vasúttársaság a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonalon kívánja a vonatokkal megoldani a személyszállítást. Mint ismert, ezeket a szakaszokat a MÁV-tól vették át, Sopron és Szombathely között 2001-ben, a másik felét pedig 2006-ban.