Remot Szergej már Bátaszéken is
Arról nemrég írtunk, hogy a Nyugat-Magyarországról főleg villamosítás miatt felszabaduló remot Szergejeknek máshol találnak munkát. Pécsen 2012 év vége óta szolgál két 300-as Szergej, nemrég pedig Dombóváron is elkezdtek ismerkedni a már nem is olyan új mozdonyokkal - a remot program a Szergejeknél 2007-ben befejeződött. Egyelőre egy Szergej lakik Dombóváron, néhány hete a 306-ossal járnak a dombóvár-környéki tolatós tehervonatokon. A remot Szergej így eljutott Komlóra, Sárbogárdra, végig a Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon és most először Bátaszéken át Szekszárdra is.
A tolnai megyeszékhelyre közlekedő tolatóst január óta classic Szergej húzza, ha az iemigen és élőben is jól láttuk, akkor mindegyik esetben a Szegedről származó 109-es volt rajta. Mostanában Szekszárdon a szokásosnál több vagont raknak, nyolc–tíz kocsinyi fa is összejön a heti egyszer, hétfőnként közlekedő kiszolgáló tehervonatnak.
Február 10-én először állt remot Szergej a bátaszéki menet élére Dombóváron. A 306-os persze minden további nélkül tette a dolgát, valószínűleg a mozdonyvezetők sem bánják a kissé elmaradt fejlődést (a 171-es Szergej 306-ossá alakulása 2004. szeptember 10-én lett kész). Az öreg vasaknál a komoly felújításon átesett mozdonyok ergonomikusabbak, kisebb a huzat és nyáron a légkondi is jól jön. A vasútbarátoknak sem kell bánkódniuk, amíg egy remot M62-es van Dombóváron, addig jó eséllyel lehet a Bátaszék–Dombóvár vonalon egy kis Szergejdübörgést hallgatni akár a tolatóson, akár a bajai ócskavasvonat élén. A bátaszéki vezéreknek egyelőre nincs típusismeretük a 300-as Szergejre, de ami késik, nem múlik...
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!