Próbaüzem Kecskeméten
Októberben adták át hivatalosan a Mercedes-iparvágányt, három hónapot kellett még várni a gyáron belüli berendezések próbaüzemére. A kijelölt telekhatáron belüli (azaz nem a gyárkerítéstől) szakaszt a győri illetőségű Vasútépítők Kft. kivitelezte, nem mindennapi körülmények között. A 2011. augusztus 21-i átadási határidő miatt a munkát feszített ütemben kellett elvégezni, és ami egy vasútépítő cégnél a legjobban nehezíti a feladatot: kötöttpályás összeköttetés híján.
A többfordulós versenytárgyaláson 2010. november közepén nyerte el a megrendelést a Vasútépítők Kft. A munkaterület eleje a kiágazástól 900 méterre volt, az anyagokat közúton, azaz a szántóföldek melletti dűlőutakon kellett szállítani az építkezéshez. A gyárkapun kívüli 1,6 kilométer hosszú iparvágány negyven, a gyárterületen belüli, összesen 7,512 kilométeres fogadó-indító vágánycsoport húsz kilométeres óránkénti sebességre alkalmas, 48 rendszerű hézag nélküli közvetett leerősítésű vasbetonaljas felépítményével. A kis sugarú ívek oldalirányú ágyazat-ellenállását német technológiát alkalmazva gépi ágyazatragasztással biztosították. A fogadó-indító vágánycsoportba beépített tíz csoportkitérő S49 rendszerű, amelyek beépítésével kitérők tekintetében is liberalizálódott a magyar vasútépítési piac. A vágányzáró bakok, illetve a járműfelvezető rámpák RAWIE gyártmányúak.
Január 19-én a kecskeméti csomóponti kiszolgáló remot Dácsia négy autószállító emeletes kocsit húzott be a gyár területére, és megkezdődött a német alapossággal kivitelezett próba. Minden kocsitípus megrakását kipróbálták három-három tesztautóval, az alsó és a felső szinten egyaránt. A művelet mintegy három órán át tartott, utána a vonat visszatért Kecskemétre. Talán utoljára járt trakciós vontatójármű a gyár területén, a sorozatgyártás indulásakor az LCH veszi át a szállítást.