Nyolc százalékkal kisebb futásteljesítmény
A menetrendek összehangolása, a párhuzamosságok kivonása az átalakítás célja – mondta Völner Pál egy pénteken gyorsan összehívott sajtótájékoztatón, miután több sajtótermékben megjelent a vonatritkítás híre. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukúráért felelős államtitkára szerint nincs szó vonalbezárásokról.
Azt állította, tavaly sikerült felmérni a tényleges utaslétszámot és valós utazási igényeket, és ahol kihasználatlanság van, ott csökkentik a futásteljesítményt. A napi 2900 vonatból körülbelül 400 fog kiesni, így „kijöhet” a körülbelül 8 százalék. Völner a járatok megszüntetését a Győr-Budapest vonallal illusztrálta: mint mondta, az itteni vasúti pályát sok milliárdért újították fel, de ezen az útvonalon jár busz is, szintén állami támogatással, ehhez hasonló párhuzamosságokat szüntetnek meg.
Az államtitkár szerint négyszáz vonat megszűntetésével a „vasúti közlekedés primátusát” juttatják érvényre. Elmondása szerint ez egy képlékeny rendszer, de ezt szeretnék megtartani a jövőben is, hogy a forrásmegtakarítás révén jobb szolgáltatást tudjanak nyújtani, akár új járművek beszerzésére is tudják fordítani az így megspórolt pénzt.