Nem múlik a Fyra-átok
A Holland Vasutak (NS) április 8-án a Bombardier kérésére ideiglenesen kivonta forgalomból az IC-Direct-szerelvényeket továbbító, 186-os pályaszám-sorozatú Traxx F140 MS villamos mozdonyait. A gyártó szerint azért volt szükséges a mozdonyok leállítása, mert két gép áramszedőin túlzott mértékű kopást észleltek, így azonnal át kellett vizsgálni a sorozat összes példányát a Bombardier Amszterdam közelében található watergraafsmeeri karbantartó műhelyében.
A műszaki probléma miatt április 8-a reggelétől másnap délutánig szünetelt az IC-Direct-szolgáltatás, ekkorra tudtak ugyanis visszaadni kellő mennyiségű mozdonyt a forgalomba. Az IC-Direct-vonatok kiesése ideje alatt az utasok a prémiumszolgáltatás helyett a hagyományos intercityket vehették igénybe.
Az International Railway Journal arról ír, hogy az NS tizennyolc 186-os sorozatú Traxxot bérel az Alpha Trainstől; a többáramnemű gépek ICRm-kocsikat továbbítva közlekednek Amszterdam, Rotterdam és Breda között a tavaly decemberben kudarcos véget ért Fyra helyett létrehozott IC-Direct szolgáltatás keretében, pótolva az AnsaldoBreda gyártotta V250-es motorvonatokat. Az áramszedőkkel kapcsolatos zűr csak a HSL Zuid nagysebességű vonalon közlekedő Bombardier-mozdonyokat érintette, a holland vasúthálózaton a csak a másfél kilovoltos egyenáramot használó Traxxokat nem.
Az NS tavaly decemberben további tizenkilenc Traxx F140 MS-t rendelt a Bombardier-től. 2015-ben a vasúttársaság nagysebességű koncesszióját egyesítik a holland törzshálózatéval, ehhez pedig kibővített 186-os mozdonyflotta szükséges. Az új gépek Hollandián kívül Belgiumban, Németországban és Ausztriában is megfordulnak majd – számol be a Global Rail News.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!