Nagyot frissült a szegedi buszpark
Régen látott „díszsorfal” sorakozott föl Szegeden a Mars téren a helyközi és távolsági buszok parkolójában: itt adták át ünnepélyes keretek között azt a tizenkilenc új, Scania Citywide LF 12.0 típusú városi autóbuszt, amelyek már be is álltak a városi forgalomba. Valamennyi szóló jármű végig alacsonypadlós, akadálymentes, légkondicionált, Euro 6-os motorral van szerelve. A buszokat Fekete Antal, a DAKK Zrt. vezérigazgatója vette át Sáránszky Róberttől, a Scania Hungária Kft. ügyvezető igazgatójától.
A szegedi Scania Citywide LF 12.0 autóbuszok főbb adatai Hosszúság (mm): 11985 |
A buszok főbb paramétereit lásd a keretes írásunkban, ami ott nincs benne:
- világos utastér,
- kényelmes, szövetkárpitozású utasüléseik,
- LED-es viszonylatjelzők,
„szerepelnek az extrák” között. A Scania közleménye szerint „a gépkocsivezetőknek többek között fűthető, légrugós vezetőülés, négy irányban állítható, multifunkciós kormánykerék, külön szabályozható légkondicionálás, számos tárolóhely, CD-rádió és üvegezett fülkeajtó biztosít kellemes munkakörülményeket. A gazdaságos, megbízható és a jelenlegi szigorú károsanyag-kibocsátási előírásokat teljesítő üzemelésről pedig a Scania jól bevált, soros, öthengeres, 9,3 literes, 250 lóerős, Euro 6-os dízelmotorja gondoskodik.
Fekete Antal, a DAKK Zrt. vezérigazgatója az átadón megemlítette, „tavaly ígéretet tettünk Botka Lászlónak, Szeged polgármesterének, hogy megkezdjük a flotta megújítását. Az ezt követően kiírt közbeszerzési pályázatot a Scania nyerte meg, többek között az üzemanyag-hatékony működéssel, a kiváló összeszerelési minőséggel, a két év teljes körű garanciával, a kitűnő szervizháttérrel és a szegedi márkaszerviz közelségével.”
– Megállapodásunk szerint a vállalat sofőrjei elvégzik a Scania Járművezető-képzést, továbbá a gyári telematikai rendszerünk C200 fedélzeti egysége által továbbított üzemelési paraméterek folyamatos kielemzése alapján szükség esetén személyre szabott tanácsokkal, illetve oktatásokkal látjuk el a gépkocsivezetőket a lehető leghatékonyabb üzemeltetés érdekében – ezt már Sáránszky Róbert, a Scania Hungária Kft. ügyvezető igazgatója jelentette ki.
Közben zajlik Szeged a busztender is, hiszen lejáró a Tisza Volánnal kötött, DAKK által megörökölt szerződés, 2016. december 31-én. Csakhogy valójában semmi nem történik. Noha Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere októberben azt nyilatkozta nekünk, „több pályázat van, többen vásárolták meg a csomagot (...) olyan pályázók indultak a tenderen, akik el tudják látni a feladatot, van referenciájuk nagy, komoly tömegközlekedési szolgáltatás lebonyolításában”, azóta kiderült, valójában csak a DAKK jelentkezett. Viszont, amit kínálnak, az nem tetszik a szegedi városvezetésnek, a Scaniák ellenére sem. Ugyanis másfélszeres áron hajlandóak 2017-től szolgáltatni, az eddig közel 2 milliárd 700 millió helyett 4 milliárdért. Az önkormányzat eddig a 700 milliót adta, most a négymilliárdnak a felét kellene... Ezt jelen helyzetben gyakorlatilag csak egyféleképpen tudná a város kigazdálkodni, ha sikerülne egyáltalán: jegy- és bérletáremeléssel. Ezért most Szegeden a napokban „masszírozás” indult: tárgyalásos fordulót akar a város, hátha meggondolja magát a DAKK.
A közgyűlési döntésnek elvileg februárban meg kellene születnie...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!