Másfélmilliárd eurónkban lát üzletet a Bombardier
Magyarországnak vagy másfél milliárd EU-s eurót kell sürgősen elköltenie városi és nagyvasúti kötöttpályás járművekre, ha nem akarja, hogy elvesszenek ezek a pénzek. Ugyanis az Unió hétéves tervidőszaka 2013-ban véget ér, a szerződéseket addig alá kell írni, a projekteknek 2015-ig be kell fejeződniük. Ezeknek a pénzeknek az elköltéséhez ajánlja saját termékeit a kanadai-német Bombardier Transportation (BT), mondta egy sajtóbeszélgetésen a cég két vezetője. Ők azért érkeztek Budapestre, hogy a potenciális vevők: a MÁV, a BKK és a BKV menedzsmentjével folytassanak tárgyalásokat.
Magyarország valóban lemaradásban van a közlekedési operatív program (KÖZOP) forrásainak kihasználásában, és a VEKE már évekkel ezelőtt javasolta, hogy a tervezési idő kiiktatása végett a problémára az lehet a megoldás, ha pályaépítések helyett szerelvényekbe ruházunk be.
Újságírói unszolásra konkretizálták is a BT képviselői, hogy milyen tenderekre várnak. A MÁV Startnak motorvonatokat szállítanának, a BKV-nak villamosokat a meghosszabbítandó 1-es és a 3-as vonalra, mondta Chris Antonopoulos eladásokért és üzletfejlesztésért felelős alelnök. Természetesen szeretnék, ha a MÁV-csoport lehívná a második 25 Traxx mozdonyra illetve az elkészült tíz darabot követő többi harmadik generációs IC-kocsira szóló opciókat is. (Utóbbiak a Bombardier 65 és a MÁV 35 százalékos tulajdonában álló dunakeszi üzemben készültek.) Budapestnek szüksége lenne új HÉV-szerelvényekre is, és ha a 4-es és 2-es metróra szánt Alstom kocsik helyett végül új járművekre írnak ki tendert, az is érdekli a Bombardier-t, tette hozzá Oliver Schmidt regionális személyszállítási értékesítési alelnök.