Már tesztelik a miskolci villamost
A pilseni Škoda Transportation 31 alacsony padlós, klímás, számítógép-vezérelt Škoda 26T típusjelű villamost szállít Miskolcnak. A magyar megrendelés értéke, beleértve a tízéves karbantartási időre vonatkozó opciót is, 1,85 milliárd korona.
„A villamos a prágaiak körében csak Porschének nevezett T14 típusjelű villamos továbbfejlesztése. Az első két szerelvényt 2014 februárjáig kell átadnunk, a többit 2015 februárjáig” – mondta az E15 lapnak Zdenek Majer, a Škoda elnökhelyettese. Majer szerint a Škoda 26T villamos a cégnek olyan zászlóshajója, mint a Škoda autógyárnak a Superb limuzin.
Kattintson a linkre, hogy a teljesen új villamos első métereiről készült videót megnézze!
Miskolcon már vannak tapasztalatok a cseh villamosokkal, a városban a korábbi CKD által gyártott villamosok most is közlekednek. A Škoda Transportation számára Magyarország egyre fontosabb piac. A pilseni gépipari csoport 2007 óta villamos berendezéseket szállít a budapesti metró számára, trolibuszokat Debrecenbe, Budapestre és Szegedre. Miskolc tehát újabb állomás a megrendelésekben. A magyarországi megrendelések összértéke meghaladja a 3,5 milliárd koronát – mondta Majer.
Miskolcon zömmel európai uniós forrásból fejlesztik a villamosközlekedést, a Zöld nyíl című projekt révén 9,6 kilométer hosszúságban megújult a villamospálya a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbították Felső-Majláthig. Ezt a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium nyerte el.