Kínai hibridmozdonyokat vesz a DB

iho/vasút   ·   2018.06.28. 16:15
400px_db_crrc

A kínai gyártó először szállíthat járműveket Németországba. A mozdonyokat elsősorban pályakarbantartási feladatokhoz vetik majd be, de segélymozdonyokként is funkcionálhatnak. A napokban megkötött keretszerződés összesen húsz AZLokra szól, a Deutsche Bahn (DB) első körben négyet rendelt meg. A járműveket 2021-ig kell szállítania a kínai gyártónak.

A közbeszerzést olyan kis méretű, alagutakban – köztük a frankfurti városi alagútban – is használható tolatómozdonyokra írták ki, melyekre fel van telepítve a PZB, a ZBS, valamint a berlini S-Bahn vonatbefolyásolási rendszere, továbbá előkészítették az egységes európai vasútbefolyásolási rendszerhez (ETCS) is – jelenti a Railway Pro. A tenderre egyedül a CRRC Zhuzhou adott be pályázatot.

A DB és a kínai CRRC Zhuzhou a napokban írt alá megállapodást összesen húsz hibrid tolatómozdony beszerzéséről (forrás: Railway Gazette)

A CRRC szerint az új járművek meg fognak felelni az átjárhatóságra vonatkozó európai műszaki előírásoknak (TSI), valamint a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (EBA) követelményeinek is. Az AZLokok képesek lesznek harmadik sínről felvenni áramot, a dízelmotorból és lítium-titán akkumulátorokból álló meghajtás hétszázötven kilowatt teljesítményre képes, ez óránkénti száz kilométer per órás sebességre tudja majd gyorsítani a kis gépeket.

A hibrid mozdonyokat rendkívül környezetkímélőnek tervezte a kínai gyártó: ha a jármű nem mozog, vagy környezetvédelmi szempontból kiemelt területen dolgozik, a dízelmotort le lehet majd kapcsolni, ilyenkor az akkumulátorok táplálják a rendszereket. Ezzel a megoldással több mint harminc százaléknyi energiát lehet megspórolni a CRRC szerint. A lítium-titán akkumulátorok a fékezés során visszatáplált energia több mint nyolcvan százalékát lesznek képesek újrahasznosítani, élettartamuk pedig tízszer hosszabb lesz, mint a nikkel-kadmium akkumulátoroké. Az AZLokokat vezeték nélküli adatközlő rendszerrel is ellátják, mely a mozdony üzemelési információiról és az esetleges hibaüzenetekről valós időben tájékoztatja majd a külső központot – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek