Katari VIP-cég az első 747-8i tulajdonosa
A meghosszabbított törzsű, új hajtóművekkel és szárnnyal készült Boeing 747-es teherszállító változatának első példányait tavaly ősszel állította forgalomba a Cargolux, most került átadásra a hosszabb púpjáról messziről felismerhető utasszállító változat első gépe.
Az új tulajdonost mindeddig maga a Boeing sem nevezte meg, de mivel a gép katari felségjelzést viselt, amikor felszállt Everettben, a szaksajtó szerint az Amiri Flight nevű katari cég lehet a titokzatos megrendelő.
Noha a repülőgép repülési-avionikai szempontból gyakorlatilag elkészült, valójában még két év, amíg szolgálatba áll: a gyártó ugyanis minimális belső berendezéssel adta át, a gép hamarosan a kansasi Wichitába kerül, majd Hamburgba, a Lufthansa Technikhez: ott kapja meg a nyilván minden luxusigényt kielégítő különleges felszereléseket. A VIP-kivitelű 747-esek 100 utas számára 481 négyzetméter alapterületű kabint kínálnak, hatótávolságuk 16 300 kilométer.
2005 óta ez az első utasszállító 747-es, amely újonnan kerül a vásárlóhoz. Az első légitársaság pedig a Lufthansa lesz, amely átveszi és forgalomba állítja a maga 747i típusú gépét valamikor márciusban az ígéretek szerint. Amúgy a mostani Jumbo az 1439-edik 747-es, amit 1968 óta gyártottak.