Jönnek a hibrid Volvók
Mint arról januárban beszámoltunk, huszonöt plusz opcióban további tizenöt használt hibridbusz beszerzésére írt ki tendert a BKV, a várakozásoknak megfelelően a Bécs mellett felsorakoztatott Volvo flotta lett a befutó. Ahogy akkor is kiemeltük, csak a buszok gyártmányának kellett megegyezniük, ezt pedig nyilván ki is használta a pályázó, így a járművek között van Volvo 7700H és 7900H típusú is, két- és háromajtós egyaránt, illetve a származási hely és a gyártás éve is más és más. Az első példányok a jövő hét elején érkeznek Budapestre, a flotta pontos összetételéről később számolunk majd be.
2015. márciusa és 2016 júliusa között huszonnyolc Volvo 7900A Hybrid közlekedett Budapesten a T&J Busz Projekt Kft. üzemeltetésében – csak azért ilyen rövid ideig, mert időközben a cég tulajdonosi szerkezete egyre homályosabbá vált, az offshore háttér alapos gyanúja miatt pedig szerződést bontott velük a BKK. A buszok egész sokáig álltak munka nélkül Cinkotán, a Volvo Hungária betonplaccán, míg ez év elején kényszerből az állomány valamivel több mint fele ismét forgalomba állt, de ezúttal a T&J által Volánbusz alvállalkozásban üzemeltetett Gödöllő környéki helyközi vonalakon. Ez a feladat nem csuklós hibridnek való, ráadásul a BKV-nak a metrópótlás miatt szeptembertől még több buszra lenne szüksége, ezért tárgyalások folynak a felek között, hogy ezek a Volvók ismét visszakerülhessenek a fővárosba.
Az utóbbi években Budapesten is ismert és kedvelt típus lett az MAN Lion’s City: a Volánbusz 2014-ben százhatot, a VT-Arriva pedig 2015-ben nyolcvankettőt állított forgalomba. Ha minden a tervek szerint alakul, hamarosan beléphet a klubba a BKV is; ők negyvenet vennének Oslóból. A buszok 2008-ban készültek, Euro V-ös motorral, gyárilag négyajtósak és légkondicionáltak, így komolyabb átalakítást vagy felújítást nem is igényelnének, szinte egyből mehetnének is metrót pótolni.
(Januári cikkünkben arról számoltunk be, hogy a Volánbusz száznyolcvan csuklós Modulót rendelt az Ikarus Egyeditől, de információk szerint az elmúlt két hónapban gyakorlatilag semmi érdemi munka nem történt, a gyártókapacitás sem áll rendelkezésre és még egy busz sem készült el, pedig a szerződés szerint augusztus közepéig a teljes mennyiséget át kellene adni.)
Miért kell ennyi használt busz? – merül fel a kérdés sokakban, ám emlékeztetnénk, hogy a BKV eredetileg hetvenöt Solarist és hetvenöt csuklós PKD Modulót szeretett volna beszerezni, opcióban további ugyanennyi járművel, a legoptimistább forgatókönyv szerint tehát két éven belül legalább háromszáz vadonatúj csuklósbusz érkezett volna a fővárosba, de végül állami nyomásra ez meghiúsult.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!