Huszonöt komplett szerelvényt gyárthat a Siemens az ÖBB-nek

Joó Ferenc   ·   2018.07.27. 20:00
nightjet-400

A Siemens Mobility és az ÖBB által kötött keretszerződés első lehívásaként hetvenkét intercity-kocsit és – a német DB-től 2016-ban használtan vásárolt negyvenkét hálókocsit és tizenöt kusettkocsit leváltó – nightjet szerelvényeket összesen háromszázhetvenötmillió euróért (százhúszmilliárd forint) veheti meg az osztrák vasúttársaság. A kocsik a railjetek Viaggio betétkocsijaihoz hasonló felépítéssel épülnek majd, acél vázszerkezettel. A versenytárs Alstom alumínium járműszekrényes kocsikra tett ajánlatot. A közbeszerzés végeredménye július harmincadikán lesz végleges, ha nem támadja meg az Alstom.

Az ÖBB emeletes NightJet kocsija Basel Bad állomáson, május huszadikán (fotó: Armin Schwarz, hellertal.startbilder.de)

A kilenckocsis intercity szerelvények a jelenleg Ausztria és Olaszország között közlekedő eurocityket váltják, ugyanis a mostani vagonok 2021-től már nem járhatnak át a határon a legújabb olasz tűzvédelmi előírások miatt. Az ÖBB flottájában aktuálisan közlekedő fekvőhelyes- és hálókocsikat korábban a City Night Line vonatokon üzemeltette a DB.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.