Hibrid tolatómozdonyokat vesz a Metrans az Alstomtól
A német Metrans Rail GmbH logisztikai cég az Alstomnak ítélte oda azt a rendelést, amely alapján az Alstom két Prima H3 típusú, hibrid tolatómozdonyt szállít. A kontraktus kiterjed a mozdonyok tíz évre szóló karbantartására is. A gépeket az Alstom németországi, Stendalban működő üzeme építi meg, leszállításuk a tervek szerint 2016 második félévében esedékes – írja az International Railway Journal.
Roger Mahler, a Metrans Rail GmbH ügyvezető igazgatója elmondta, a két új tolatómozdony nagy segítséget jelent majd a cégnek abban, hogy a hamburgi kikötőben megfelelően kezelni lehessen a tolatási műveletek iránti egyre növekvő igényt. A járművekkel a tolatómozdonyok száma ötre emelkedik. A hatékony és környezetbarát mozdonyok segítségével a Metrans elérheti a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésére vonatkozó célkitűzéseit.
Az Alstom a Prima H3 mozdonyokból az új megbízással együtt tizenhármat értékesített eddig. A mozdonytípus hivatalos bemutatása 2014 szeptemberében, a Berlinben megrendezett InnoTrans nemzetközi vasútijármű- és közlekedéstechnikai kiállításon volt. Az értékesítési adatok egyértelműen bizonyítják a Prima H3 sikerességét. Első vásárlóként az Audi rendelt két mozdonyt ingolstadti üzemébe tavaly októberben, a Volkswagen három gépet vásárolt wolfsburgi üzeme számára, a Deutsche Bahn (DB) öt mozdonyával Würzburgban és Nürnbergben végeznek tolatási teszteket, de az InfraLeuna und Mitteldeutsche Eisenbahn Gesellschaft (MEG) is Prima H3 típusú mozdonyokat szerzett be, hogy biztosítsák az árufuvarozási tevékenységekből eredő környezeti hatások csökkentését. A Prima H3 tolatómozdonnyal akár hatvan százalékos dízelolaj-megtakarítás is elérhető az azonos üzemmódban működtetett más mozdonyokhoz képest.
A hagyományos tolatómozdonyokkal összevetve, a hibrid hajtással rendelkező Prima H3 széndioxid-kibocsátása ötven százalékkal kisebb, míg a többi szennyezőanyag emisszióját, például a nitrogén-dioxid kibocsátását akár hetven százalékkal is csökkenteni képes. A Prima H3 jelentősen csökkenti a zajkibocsátási szinteket is. A 350 kilowattos dízelgenerátor megfelel az EU károsanyag-kibocsátási szabvány IIIB szakasza szerinti kipufogógáz-kibocsátási határértékeknek. A dízelgenerátort már a jövőbeni szabványelőírások figyelembe vételével tervezték. Használatától függően a tolatómozdony üzemidejének 50–75 százalékban akkumulátoros üzemmódban üzemel, ami a károsanyagkibocsátás-mentes vasúti közlekedés megvalósítását teszi lehetővé városi területeken vagy a gyártócsarnokokban is. A mozdony maximális sebessége száz kilométer per óra, ezért könnyen alkalmazható fővonali közlekedésben is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!