Hibrid dízelmozdonyokat szerez be az Audi
A H3 típusú hibrid dízelmozdonyokat az Audi központi, ingolstadti üzemében fogja majd hadra tolatási feladatokra. A francia gyártó az első mozdonyt a tervek szerint az év végén, a másik járművet 2016 végén szállítja le az Audinak – írja a Railway Gazette.
A Német Vasút (DB) és tizenkilenc partnertársaság Eco Rail Innovation elnevezésű közös kezdeményezése által 2011 márciusában életre hívott, háromtengelyes hibridjárművekben egy 350 kilowatt teljesítményű, az EU IIIB szintű környezetvédelmi előírásainak megfelelő dízelerőforrás dolgozik, azonban várhatóan 50–75 százalékban csak akkumulátoros üzemben fogják használni mozdonyokat az Audi. A H3-asok legnagyobb sebessége száz kilométer per óra, így megfelelőek vonali használatra is. A kis hibrid-dízel tengelyei külön-külön mozognak, hogy a kerekek az ívekben kevésbé kopjanak.
Az Alstom szerint a mozdonyok a hibrid technológiának köszönhetően akár ötven százalékkal kevesebb üzemanyagot igényelnek és halkabbak is a hagyományos dízelmozdonyoknál, továbbá akár hetven százalékkal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki. Az Audi szerint a H3-asok mérete és teljesítménye tökéletes, az igényeikhez lett szabva. Ráadásul míg egy régebbi dízelmozdony húsz liternél is több üzemanyagot fogyaszt üzemóránként, a hibridgépek esetében a dízelmotor csak az akkumulátorokat töltő generátor meghajtására szolgál, így az óránkénti fogyasztás mindössze kilenc liter.
Az Alstom H3-as hibrid mozdonykonstrukciója egyre népszerűbb a német ipari és szállítási cégek között: az Audit megelőzően a Volkswagen három mozdonyt szerzett be wolfsburgi központjához, a DB pedig öt mozdonyt vásárolt, amelyekkel a würzburgi és nürnbergi rendező-pályaudvarokon fog tolatási feladatokat ellátni – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!