Haladnak a százason
Újabb fordulópontjához érkezett a 100-as vonal átépítése. 2012. május 21-én éjfélkor járt le a Fegyvernek-Örményes–Törökszentmiklós jobb vágányában a pálya- és felsővezeték-átépítés vágányzára.
Mint ahogy eddig a felújítás során valamennyi esetben, a határidőkkel semmi probléma nem volt: csúszás, időtúllépés nem történt. A munkák a tervezett ütemben folynak a teljes vonalon. Az említett szakaszon valamennyi szakág időre elkészült a munkákkal. A pálya és a felsővezeték átépült, a biztosítóberendezés felélesztése pedig sikeres volt. Éles üzemben 2012. május 21-én 18 órától sikerült egy vonali futópróbával is tesztelni a pályát és a biztosítóberendezést. A benyújtott mérési jegyzőkönyvek és a futópróba alapján a vágányszakasz forgalomba helyezése sikeres volt. A vágányzárat időben le lehetett mondani.
Ezzel Fegyvernek-Örményes–Törökszentmiklós mindkét vágánya átépült, leszámítva a Törökszentmiklós állomáshoz csatlakozó mintegy 600 méter hosszú szakaszokat. Ezek a darabok az állomás átépítésével és az állomásfej átalakításával egy időben épülnek át.
A sikeres forgalomba helyezést követően – technológiai okból 80 kilométer per órás sebességgel – 2012. május 22-én nulla órától a forgalmat fel lehetett venni Fegyvernek–Örményes–Törökszentmiklós jobb vágányán, a 120-as pályasebesség pedig a technológiai kötöttség miatt pünkösd második napján lép életbe. Az ETCS telepítése után pedig elérhető lesz az eredetileg is tervezett, százhatvanas tempó.
Engedtessék meg egy kritikai megjegyzés is. Sajnos sem a tervező, sem a jóváhagyó hatóság nem törekedett arra, hogy a megszűnt Barta megállóhelyen, és a csatlakozó, közel 4 kilométeres szakaszon az ötméteres vágánytengely-távolságot lecsökkentse 4,20-ra. így ezen a szakaszon közel 2400 köbméternyi felesleges alépítmény-javítást kellett végezni, és közel 1600 köbméter zúzottkő épült be.