Forgalomba állt a United első Álomgépe

iho/repülés   ·   2012.11.05. 19:52
cim

Az 1116-os járat Houstonból Chicagóba: ez volt az első amerikai tulajdonos első 787-esének első kereskedelmi repülése, amelyen természetesen jelen volt az óriás légitársaság vezérigazgatója is. Jeff Smisek felszállás előtt természetesen nem hallgatta el, hogy a „történelmi pillanatnak” már rég meg kellett volna történnie. A vezérigazgató ugyanakkor egyszerűen így jellemezte a 787-est: „A világ legjobb gépe”.

(fotók: Boeing, United Airlines)

A megrendelt ötven közül az elsőt még szeptemberben kapta meg a United Airlines, de egy hónapon keresztül tartottak a társasági légialkalmassági tanúsítvány elnyeréséhez szükséges repülések, természetesen utasok nélkül, a majdani útvonalhálózat célállomásaira, köztük Amszterdamba:

Közben október végén megérkezett a második gép is, annak ellenére, hogy közben a társaság vezetése a gépek átvételének késéséről értesítette az alkalmazottakat.

Az első kereskedelmi út során az utasok megismerkedhettek a különleges utaskényelmi jellemzőkkel, a kabin alacsony zajszintjével, a szokásosnál nagyobb és állítható fényáteresztő képességű ablakokkal, az alacsonyabb magasságnak megfelelő kabinnyomással, a nem annyira száraz levegővel, ami azért lehetséges, mert a kompozit elemek inkább ellenállnak a korróziónak. A ledes programozható kabinmegvilágítás és a mellékhelyiségek komfortja is más, mint más típusokon, mondták leszállás után az utasok a benyomásairól őket faggató újságíróknak.

A következő videó a United első 787-esének átadása előtti bejáráson készült:

A nyitójáraton egyetlen komoly bírálat hangzott el: a legmodernebb utasszállító utasai érthetően hiányolták a wi-fit a fedélzetről. A United vezére elmondta: a Boeing a szövetségi légügyi hivatallal együttműködésben dolgozik a szükséges berendezések légialkalmassági engedélyének megszerzésén, ezzel valószínűleg csak 2014-re végeznek.

Smisek emellett természetesen a gépnek a kategóriájához képest húsz százalékkal alacsonyabb üzemanyagfogyasztását is kiemelte. Mint elmondta, még ebben a hónapban további két gépet vehet át a társaság.

A United 36 business és 70 economy-plus üléssel, valamint 113 economy-osztályú utassal repüli a gépeket, a nyitójáratra sokan csakis azért váltottak jegyet, hogy részesei lehessenek a 787-es első kereskedelmi repülésének az Egyesült Államokban. A rekorder közülük nyilván a hatvan éves Thomas Lee, aki ott volt a legelső 787-es legelső kereskedelmi repülésén is tavaly Japánban az All Nippon gépén, valamint az Airbus óriása, az A380-as első járatán, sőt, sok évvel ezelőtt egyike lehetett az akkor kibocsátott Boeing 747 Jumbó első utasainak.

Smisek vezérigazgató szerint a 787-s forgalomba állításával a United-Continental nemcsak a legnagyobb, hanem a vezető légitársasága is lett a világnak, szerinte az új típus beérkezése valóban megváltoztatja a légitársaság sorsát, működését. A Boeing eddig 33 gépet tudott átadni az új típusból, a tervek szerint jövő év végére havi tíz Dreamlinert vehetnek át a légitársaságok a még leszállításra váró 805 gépből.

Kapcsolódó hírek