Folytatódik a 100-as felújítása
Sokakat foglalkoztatott a „hogyan tovább”, azaz hogy a Szajol–Püspökladány közötti pályafelújítás mikor folytatódik majd, különösképp, hogy Debrecen Nagyállomását és környékét gyökeresen át kívánják alakítani. A most kezdődő, Püspökladány–Ebes szakasz rekonstrukciója a 31,25 kilométeres, kétvágányú pályán kívül az érintett állomások (Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes) felújítását is jelenti majd.
Debrecen (és az Ebestől addig vezető, mintegy hét és fél kilométernyi szakasz) kivitelezői közbeszerzése jelenleg is folyik, eredményes tender esetén 2018 elején akár el is kezdhetik itt a munkát. Az előkészítés (és a vágányzári menetrend kihirdetése) már augusztus 26-ától, péntektől elkezdődött, a felújítás alapkövét 28-án tették le Hajdúszoboszlón.
A jó két év alatt, 2020 őszére megvalósuló rekonstrukció során a kétvágányú, 160 kilométer per óra sebességre alkalmas, 225 kilonewton tengelyterhelésű nyílt vonalon kívül Kabán, Hajdúszoboszlón és Ebesen új, nagysugarú kitérőket építenek be, kicserélik az erősáramú és a biztosítóberendezési kábeleket, az állomásokon 55 centiméter magas peronok, alul- és felüljárók épülnek. Az új buszfordulókon, buszmegállókon kívül 109 P+R és 213 B+R parkoló épül. A nyílt vonal már 2018 végére használható lesz, ezt követi majd az állomásfelújítás.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!