Épülnek az M4-es Pest megyei szakaszai
Az M4-esből 2018 nyara óta 8,2 kilométert már használhatnak a közlekedők Cegléd és Ceglédbercel között. A Cegléd és Abony között épülő szakaszon már a befejező munkálatoknál tartanak a kivitelezők. Zajlanak a vízépítési munkálatok, folyamatban van a védőkerítés, a szalagkorlát, a vakításgátló háló és a forgalomtechnika kiépítése – burkolati jelek festése, táblák és portálszerkezetek telepítése –, továbbá megkezdődött a humuszolás és a tereprendezés, valamint a növények telepítése is.
Az M4-es és a 311-es út kereszteződésében lévő körforgalom átépítése munkaszervezési okokból még nem kezdődött meg, a munkálatokra a nyár folyamán lehet számítani. A körforgalom elbontása és az M4-es főpálya kiépítésének ideje alatt a munkákat és a tereléseket több ütemre bontva végzik majd a forgalom folyamatos fenntartása érdekében.
A szakasz azon részein, ahol a meglévő kétszer egy sávos utat kétszer két sávosra bővítik, a főpálya és a műtárgyak, valamint a pihenő építése történik. Jelenleg a javító- és talajstabilizációs rétegek készülnek, továbbá épülnek a töltések és a védőréteg is. Haladnak a vízépítési munkálatok, valamint az új műtárgyak háttöltés- és szerkezetépítése, továbbá folyamatban vannak a cölöpözési munkák is. Az M4-es Cegléd és Abony közötti szakasza 2020 nyarára készül majd el.
A gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti szakaszán is zajlanak a munkálatok, itt jelenleg a cementstabilizációs alapréteget és a kötőréteget hozzák létre a főpályán. A pályaszerkezetből már csak a kopóréteg van hátra. Aszfaltozzák a csomóponti ágakat és a keresztező utakat, továbbá épülnek a műtárgyak is. Az üllői csomópontban május 17-én új forgalomterelési ütemet vezettek be: a 4-es főút forgalmát az épülő gyorsforgalmi csomóponton, a főpálya felett létrehozott hídműtárgyon keresztül vezetik át. Május 21-étől a 3112-es számú Gombai úti és a Tápiószentmártoni úti felüljárókon is haladhat már a forgalom. Az Üllő és Cegléd közötti szakasz fennmaradó része az idei év végére készülhet el.
Az M4-es megépülésének várhatóan gazdaságélénkítő hatása lesz Szolnok városára, a beruházástól új vállalkozások betelepülését várják, ezért egy új ipari park létrehozását is tervezik. A gyorsforgalmi útnak köszönhetően 2020-tól jelentősen csökken majd a menetidő Budapest és Szolnok között, a kétszer két sávos technológia miatt pedig a közlekedésbiztonság is javul.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!