Elektromos midibuszokat vesz a BKK

iho   ·   2015.07.16. 18:45
00k

A közbeszerzés magában foglalja a járművek üzemeltetéséhez szükséges alkatrészek és töltőoszlopok beszerzését is. A tenderkiírás elég részletes paramétereket határoz meg a járművekkel kapcsolatban; a teljesség igénye nélkül: a kéttengelyes, egyszintes buszoknak 7,7-8,7 méter közötti hosszúnak, maxiumum 2,55 méter szélesnek és 3,3 méter magasnak kell lenniük. Legnagyobb tömegük 12,5 tonna lehet, legalább tizennégy ülő-, és harminchárom állóhelyet kell biztosítaniuk. A hatótáv minimum száznegyven kilométer, a maximális sebesség hatvanöt kilométer per óra.

Ezen adatok alapján nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy a teljes egészében magyar fejlesztésű és gyártású Evopro Modulo lehet a befutó; a típus elektromos verziójú prototípusának bemutatásáról tavaly tavasszal számoltunk be.

A húsz, alacsonypadlós elektromos midibusz vásárlására kiírt tenderen igen nagy eséllyel indul a hazai Evopro Modulója<br>(fotó: Evopro)

Az uniós támogatással a KÖZOP-on belül megvalósuló közbeszerzésre augusztus 24-éig lehet pályázni, a kiírás értelmében a győztesnek december 15-éig kell leszállítani a buszokat.

A budapesti midibuszok területén jó húsz évig egyeduralkodó, napjainkra azonban jócskán agyonhasznált Ikarus 405-ösök utódjait három különböző tenderrel, ám több, visszalőtt fordulót követően választották ki. A hagyományos, vagyis a főváros által tulajdonolt és üzemeltetett dízelmotoros midi-kategóriában a BKV/BKK az I. kerülettel karöltve tizenhat, plusz opcionálisan huszonnégy Atak-kocsit hoz a török autóbuszgyártó Karsantól. A BKV/BKK szolgáltatása alatt, de kiszervezéssel megvalósuló üzemeltetésre az Orangeways huszonöt plusz tíz, szintén hazai gyártású Molitus S91-es midit szállít, a most kiírt elektromos buszok esetében pedig nagy eséllyel az Evopro Modulói szállíthatnak majd utasokat. A midi-paletta mindenesetre elég színesnek ígérkezik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.