Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi

iho/közút   ·   2018.07.09. 15:24
elso_ket_csukos_modulo_atadasa0

Június 22-e óta már nem Mészáros Csaba de facto tulajdonos vezeti az Ikarus Egyedi (Ikarus EAG) buszgyártót, hanem két felszámoló – írja a zoom. A cég azon a napon tartott rendkívüli taggyűlést, ahol a tagok megszavazták Mészáros Csaba visszahívását az ügyvezetői tisztségből. A taggyűlés arról is döntött, hogy az Ikarus Egyedi csődvédelmet kér, ami időközben meg is történt. Az Egyedi 3,86 milliárd forinttal tartozik az MKB Banknak, de a cég gyakorlatilag fizetésképtelen. A hitelszerződést már kétszer meghosszabbították, az utolsó határidő június 18-án járt le. A fizetésképtelenség azzal is magyarázható, hogy a megrendelt buszokat – 150+30 csuklóst a Volánnak és a BKV-nak – április 11-éig kellett volna leszállítani, ám a BKV mindössze kilencet vett át június végéig. A késedelmes szállítás miatt az átadott buszok árából 25 millió forintot is levontak.

A zoom cikke után adta ki az MTI a cég közleményét. Ezek szerint az Ikarus Egyedi Kft., csődvédelmet kért a cég fizetési nehézségeinek kezelése érdekében, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét.

„A közlemény szerint kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek és vegyen részt a reorganizációs folyamatban. A cég vezetése reményét fejezte ki, hogy a csődeljárás lezárásával az Ikarus Egyedi Kft. erős, folyamatosan termelni képes buszgyártó vállalatává válik Magyarországnak. Hangsúlyozták: az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte. Így a midi elektromos busz tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós buszra kiírt tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatával nyerte el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben. A társaság tevékenységével a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forint, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne – fogalmaz a kft. A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt cég a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló a nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott. A cég nettó árbevétele a beszámoló szerint 5,651 milliárd forint volt, adózás előtti eredménye 149,5 millió forintot tett ki a 2016 szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015 szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.”

Hozzátesszük, az Egyedi megszegte jogszabályi kötelezettségét, és nem tette közzé 2017-es beszámolóját, így nem tudni, pontosan hogyan áll a cég.

Az iho folyamatosan nyomon követte az Egyedi M168d típusának kálváriáját, és a vállalaton egyre jobban elhatalmasodó mélyrepülést.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek