Cseppet aggályos az áramszedős indoklás
A Metróért Egyesület közleményben magyarázza el, miért is megmosolyogtató a hármas metró felújításával kapcsolatban az áramszedős indoklás. Levelüket szó szerint idézzük:
A tisztánlátás kedvéért...„Akadt pár probléma a Skinest Rail ajánlatának elutasítása körül, ezek közül csak egyet, az áramszedős témát emelnénk ki részletesebben. A Metróért Egyesület részt vett az eljáráshoz kapcsolódó műszaki dokumentáció véleményezésében. A dokumentáció 6. számú melléklet 5.2.1.4. pontjában rögzítésre került, hogy a vonal áramellátása felső tapintású. Ugyanezt rögzíti a dokumentáció 6. számú melléklet 5.2.8.1. pontja, amely szerint a vonal tápellátást biztosító csúszósarus áramszedők felső tapintásúak.
Itt láttunk egy félreértésre okot adó még tavaly nyáron (a dokumentáció véglegesítése során), ugyanis a harmadik sín felső tapintású, melyet az áramszedő alsó síkja érint. Ezt e-mailben és személyesen is jeleztük a BKV Zrt-nek, akinek a képviselői biztosítottak minket arról, hogy ez az elvárás kiegészítve, illetve pontosítva lesz a tárgyalásokon. Gyomorforgató azonban, hogy a BKV Zrt. a nem megfelelő áramszedő konstrukcióhoz a pálya teljes átépítésének szükségességét kapcsolja hozzá. Eredetileg az orosz ajánlat egyik lehetséges műszaki alapját jelentő 81-760 típusú kocsik áramszedője is alulról érintette a harmadik sínt, azonban ez elég könnyen orvosolható (a képen az 1. számmal jelölt tartót kell megfordítani és a 10. számú csúszólapon a rézsodronyt tartó fület kell a másik oldalra rögzíteni; közepes képzettségű szakembernek is maximum 10 perces feladat).”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!