Búcsú egy határközeli vonaltól
Nem először fenyegeti a megszűnés az 1908. november 5-én átadott vasútvonalat. A Kőszeg–Szombathelyi HÉV már meglevő állomásától a GYSEV soproni pályaudvaráig ekkor adták át az 56,5 kilométer hosszú szakaszt. Más vonalakkal ellentétben a trianoni békediktátum nem járt egyidejűleg a forgalom megszüntetésével vagy a vasút kettévágásával: bár Harka és Kőszeg között osztrák területen haladt, egészen 1948-ig a GYSEV üzemeltette.
A második világháború után, a vasfüggöny lehulltával változott a helyzet. 1948-ban az ÖBB átvette az osztrák szakasz üzemeltetését, 1951. október 6-án a határt átlépő személyforgalom, 1960. szeptember 1-jén a teherforgalom szűnt meg. A magyar szakaszon azonban a sínek még 1990-ig megvoltak. A rendszerváltás után megalakult Vas Megye-Burgenland Vasút Rt. szerette volna a határon áthaladó forgalmat újraindítani, de érdemi megvalósítás nélkül a cég végül megszűnt.
Osztrák oldalon szép lassan építették le a vonalat. Rőtfalva (Rattersdorf)–Felsőpulya (Oberpullendorf) között a személyforgalom még 1968-ig megmaradt, a tehervonatok Felsőlászlóig (Oberloisdorf) jártak. Húsz évvel később már csak Soprontól Sopronkeresztúrig (Deutschkreutz) jártak személyszállító vonatok. Rövid időre, 1989-től 2001-ig Lakompak (Lackenbach) volt a személyvonatok végállomása, a Sopron–Sopronkeresztúr szakasz villamosításával azonban újra megszűnt.
A vonal utolsó újjáélesztési kísérlete a 2007-es menetrendváltástól, napi három vonatpárral vették fel a forgalmat Sopronkeresztúr–Sopronnyék (Neckenmarkt)/Haracsony (Horitschon) között. Napi egy tehervonat Lakompakig közlekedett. Ez a forgalom szűnik meg most, a Facebook-csoporttól kezdve különvonat indításáig több tiltakozó akciót is szerveztek – menteni a még menthetőt. Ha a vonal valóban bezár, feltehetőleg a jelenleg Sopronnyék-Haracsony és Felsőpulya között hajtányozási lehetőséget biztosító Sonnenland Draisinentour szerez majd újabb szakaszt az élményutazások szervezéséhez.