Boeing: 787-es költségcsökkenés
A 787-esek egy gépre eső gyártási költsége idén júliusra már a felére esik vissza ahhoz képest, amennyiért az első, az ANA számára tavaly ősszel átadott példány elkészítése került a gyárnak. Ez Jim McNerney, a Boeing vezérigazgatója jelentette be, aki szerint ez a költségcsökkenés azzal a gépel következik be, amit már a most még elvégzendő módosítások nélkül, már a végleges konfiguráció szerint építenek az everetti gyártósoron, ez a 66-os számú gép már nem igényel utólagos változtatást a szerkezetben, a kábelezésben és a belső berendezésben.
A berepülés közben előbukkant műszaki problémákat nagyrészt megoldották, és McNerney szerint az év második felében már nemigen lesznek láthatók a most még Everettben sűrűn parkoló, befejezésre, módosításra váró példányok. Az idén átadásra kerülő 35-43 gépnek még a fele szorul utólagos módosításra. A 66-os géptől kezdve a becslések szerint az egységnyi gyártási költség 186 millió dollár lesz, ami már valamivel kevesebb, mint a 193 és fél milliós listaár.
Azonban ez még nagyon messze esik attól a ponttól, ahonnan a Boeing a fejlesztési költségekhez, a hároméves csúszás miatti pluszkiadásokhoz képest profitábilisnak mondhatja a típust. A Boeing által egyébként nem cáfolt szakértői becslések szerint ez az áttörés csak az ezredik példány eladása után következik be. A kérdés csak az, hogy mikor kerülhet sor ennek az ezrediknek az átadására – McNerney ezt 2020 előttre jósolja, de ehhez alaposan fel kell pörgetni a gyártást. A második 787-es összeszerelő, amely North Charlestonban most készült el első gépével, az Air India 787-esével, ebben segít sokat.
A következő három évben a Boeing összességében 40 százalékkal szeretné megnövelni a gyártási kapacitását, ez a legnagyobb 747-8-asból havi két, a 777-esből havi 8,3, gépet jelent. Idén a tervek szerint a cég 585-600 utasszállító repülőgépet ad át a megrendelőknek.
A továbbiakban pedig rá kell készülnie az új 737-es változat, a Max és a 787-es mellett a 767-esen alapuló légiutántöltő, a KC-46A gyártására is, hiszen a Boeing végleg megnyerte ezt a tendert és ez megint rengeteg gép leszállítására kötelezi. 2013-ban repül majd a 787-es hosszabb, 9-es változata, 2014-ben kapja meg az első ilyen gépet az Air New Zealand.