Air Race, Lausitz: Dolderer csalódott és boldog

iho   ·   2016.09.05. 08:45
cim2

Autók versenypályája fölött repülőgépek cikáztak (fotók: Red Bull Air Race)

Budapesthez képest elviselhetőbb volt az időjárás, Ascothoz képest ritkábban szaggatták a szárnyak a pilonokat, de azért Lausitz sem volt épp unalmas verseny, már a körülményeket tekintve: végül a finoman fogalmazva változatos meteorológiai jelenségek mellett a verseny valamennyi lépcsőfokát rendben, ha olykor az eső miatt némi csúszással is, de meg lehetett tartani.

Lamb megnyerte az időmérőt, de nem jutott a nyolc közé

A verseny meghatározó figurái: az összetettben vezető Dolderer, aki hazai pályán és hazai közönség előtt versenyezhetett, a tavalyi második ausztrál Matt Hall, aki viszont tavalyi második helye után idén szeretne az élre kerülni, az osztrák Arch, aki keményen próbál felzárkózni a vezető csapathoz – és a veterán brit Lamb, akinek azért fontos ez az idény, mert az utolsó szezonja. Nos a tavalyelőtti világbajnok ehhez mérten simán megnyerte az időmérő edzést, ráadásul az egyedüli volt, aki 54 másodperc alatti idővel teljesítette a gyors és trükkös pályát.

A komoly meglepetés ehhez képest a legjobb tizennégy páros viadalai során épp az volt, hogy a cseh Martin Sonka úgy is meg tudta verni a brit pilótát, hogy mindketten összeszedtek egy-egy büntetést – a szabályosánál alacsonyabban vettek egy-egy kaput –, de Sonka ezt az eddigi pályarekordernél jóval gyorsabban tette. Ugyancsak a repülési magassággal akadt baja a szlovén Podlunseknek Hall ellenében, Goulian és Dolderer párharca során a német feltehetően arra koncentrált, hogy a nem túl biztató edzésidő után valami jobbat produkáljon a hazai drukkereknek, és megverte az amerikait.

Dolderer hihetetlenül kiegyensúlyozott teljesítményt repül idén

Érdekes volt Ivanoff és Muroya párharca: a francia az itteni tipikus hibát elkövetve a vízszintes fordulók során alacsony repülési szint miatt kapott büntetést, viszont Muroya, aki megnyerte a japán futamot és nagyon biztatóan repült azóta is, túlhúzta magát, és a G-limit megsértése nem büntetőmásodperceket, hanem kizárást jelentett, vagyis elvesztette az elődöntőt. Le Vot és McLeod párosából a kanadai volt gyorsabb, Arch Velarde, Chambliss pedig Kopfstein felett diadalmaskodott.

Kialakult tehát a nyolcas középdöntő mezőnye, amelynek első párosából Chambliss jobb szárnya szeletelte el az egyik pilont, úgyhogy McLeod jutott tovább, Sonka kemény repüléssel ejtette ki Gouliant.

Chambliss késben: ezen a versenyen a vízszintes fordulók magasságsértése volt a „kedvenc” hiba

A legnagyobb harc pedig Arch és  Hall között dúlt: az ausztrál mindössze két ezredmásodperccel, de csak gyorsabb volt az osztráknál, végül Ivanoff lassabbnak bizonyult Dolderernél, aki feltehetően egy, a szlalom előtti szűkítéssel tudott ráverni a franciára.

A négyes döntő annyiban volt érdekes, hogy egyik versenyző sem rontott, egyszerűen csak szépen és gyorsan vagy kevésbé gyorsan repültek: legkevésbé gyorsan a cseh Martin Sonka. Az volt az érzése az embernek, hogy túlságosan a biztonságra játszott, de mint kiderült, a limiten belül fordulók végrehajtásakor az első függőleges tetején átesett, és ez okozott időveszteséget, sőt, a befejező függőlegesnél megismételte a hibát. Így a sikerekben eddig nem annyira gazdag McLeod is jobb időt repült nála, a kanadai ezzel garantálta helyét a pódiumon.

Matt Hall az utolsó pillanatokban megint bekeményített

De csak a harmadik lépcsőfokon: Dolderer és Mat Hall közül, akárcsak Ascotban, megint kis különbséggel, de az ausztrál volt gyorsabb, talán az utolsó pillanatokban dőlt el az egész, amikor Hall a függőleges visszafordítóból kijövetelkor még késben repülve-zuhanva korrigált rá az utolsó kapura. Vagyis csakúgy, mint Ascotban, kicsit váratlanul, kicsit az utolsó előtti pillanatban, de megverte Dolderert.

Aki viszont ugyanolyan boldog volt a másodszori második hellyel, hiszen igazából „csak” ezt az egyenletes teljesítményt kell fenntartania ahhoz, hogy a két amerikai futamon bebiztosítsa végső győzelmét, az összetettben ugyanis még mindig bőven vezet. Arch számára, aki összetett harmadik, már behozhatatlan a hátrány, és Hall is mindkét versenyt meg kellene, hogy nyerje Indianapolisban és Las Vegasban ahhoz, hogy elhódítsa a német pilótától a világbajnoki címet.

Arch a korábbiakhoz képest nyugodtabban repült: már nincs esélye világbajnoki címre...

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek