Gabonarakomány Bajáról

Baja teherforgalmának egyik meghatározó eleme a kikötő. A Duna bal partján, az 1479+140 és az 1480+900 folyamkilométer között található kikötő életét a Gemenci Erdő- és Vadgazdaság Zrt. és az ÁTI Depo Közraktározási Zrt. határozza meg. Ez utóbbi változó gyakorisággal kezel gabonával rakott irányvonatokat, a farakodás sokkal egyenletesebb. A gabonavonatokat a többnyire a Rail Cargo Hungaria, a Floyd és az AWT magán-vasúttársaság húzza.
Az AWT üres szerelvényét néhány nappal korábban a cég egyik Kocúrja állította be rakodásra, az 1800 tonnás vonat elviteléhez viszont már kellett a két Búvár. A szerelvény Rajkán lépett ki az országból, Bajáról Kiskunhalason át végig a 150-es vonalon, majd Ferencvárostól a győri fővonalon közlekedett.